Том Ханкс призна, че филми като „Филаделфия“ и „Форест Гъмп“ не биха били възможни в днешния политически и културен климат. Но добави, че това било „правилно“. Във „Филаделфия“ той взе „Оскар“ за ролята болен от СПИН гей. Днес хетеросексуален актьор не можело и не трябвало да играе хомосексуалист – такива явно са правилата според ЛГБТИ диктата.

За жалост Ханкс – една от най-големите и влиятелни звезди на планетата – се подчинява на „духа на времето“, пише "Труд".

В момента актьорът дава интервюта около рекламната кампания за новия филм „Елвис“, който тръгва и в България другата седмица. На едно от събитията преди дни нахални фенове навлязоха в личното пространство на жена му Рита Уилсън и той ги напсува. На друго Ханкс държа реч, но зрители забелязаха, че ръката му трепери и се разтревожиха за здравето му. Ала коментарите му за „Филаделфия“ и „Форест Гъмп“ привлякоха най-много внимание, защото са част от актуалните културни войни в Западния свят. Идеята тук е, че само гей актьори вече трябва да играят гей роли, за да „не се взима от тяхната репрезентация“ като се дават на хетеро изпълнители. 

Тръпката е навсякъде с efbet.com

За съжаление Том Ханкс явно иска да се застрахова пред тълпите за ляво-либерален онлайн линч с повтаряне на ЛГБТИ опорните точки. Те са особено агресивни през юни, който в САЩ вече неформално се нарича „прайд месец“ от всички по-важни институции. 

Преди време дори Ханкс – този любимец на Америка – беше критикуван от прогресивни медии и активисти и то след като написа политизирано есе за расовите размирици в Тълса отпреди 100 години, в които послушно цитира много от опорните точки на движения като #BlackLivesMatter и Демократическата партия в САЩ. Ханкс се направи на възмутен от „лошите бели и чернокожите жертви” преди 100 години и призовава за повече репрезентация на малцинства днес. Особено в киното. Нищо изненадващо, буквално всяка холивудска фигура вече е длъжна да предава подобни съобщения на публиката.

Но явно това не е било достатъчно. В няколко американски медии се появиха коментари, че Ханкс може да направи повече. Един автор пише как носителят на две награди „Оскар” може да „не е расист, но е време да стане анти-расист”. Или преведено на нормален език - да бъде още по-радикален и политизиран.

Но най-трагикомично беше отразяването в обществената медия NPR, която се финансира с данъците на американските граждани, но от години оперира като пропагандна платформа на Демократическата партия и гравитиращите около нея организации.

NPR пусна безумен коментар, в който изявен „медиен критик” възмутено пише как “филмите с Том Ханкс твърде често се фокусират върху постиженията на добродетелни бели мъже”. Ето защо днес Ханкс признава, че филмите с него от 90-те са невъзможни днес. Но той приветства това. 

Така в по-свободните ъгли на Интернет заваляха забавни  предложения за нови „правилни” версии на филмите с Ханкс.

„Спасяването на редник Райън” става „Спасяването на Черната Пантера”, “„поло 13” ще бъде „Аполо Крийд 13”, а „Форест Гъмп” може да бъде „Форест Уитакър Гъмп”.

В България Ханкс е популярен и като “българският зет”. Преди години той дори бе сниман да развява малък български флаг, подарен му от фен, докато дефилираше без съпругата си с български корени Рита Уилсън на премиера в Лондон. Ханкс вкара в употреба наученото от своята жена в един от филмите, които направи със Стивън Спилбърг преди около десетина години - „Терминалът”. Там Том играеше гражданин на измислена малка република, попаднал в бюрократичен капан на американски терминал и принуден да живее неопределено време там.

В измисления език на измислената страна бяха включени няколко български думи, които Ханкс произнесе със своя добре познат комично-драматичен маниер. Най-запомнящ се бе моментът, в който ядосаният персонаж на Ханкс отронва родната класика “Мамка му!”