Страните от Европейския съюз са били предупредени още преди четири години, че производители на автомобили използват технологии за манипулиране на емисиите, за да фалшифицират измерванията на отделяните вредни газове при дизеловите двигатели, пише британският в. „Дейли телеграф“, цитиран от "Вести".
През 2011 г. група учени са открили доказателства за използване на устройства за манипулиране на емисиите.&nbsp;Такива технологии, както стана известно миналата седмица, е употребявал автомобилният производител &bdquo;Фолксваген&ldquo;.&nbsp;Съвместният изследователски център на Европейската комисия е оповестил установените от него резултати през 2013 г., въпреки че въпросните устройства са били забранени в Европа още през 2007 г.<br /> <br /> Изследване, цитирано от вестника, прогнозира, че 97,5% от новите дизелови двигатели няма да издържат на повторни тестове във Великобритания.&nbsp;Междувременно европейски представители съобщиха, че&nbsp;Европейският съюз може да въведе по-строги тестове за емисиите на автомобилите.<br /> <br /> Вицепрезидентът на Европейската комисия Франс Тимерманс заяви, че шефовете на &bdquo;Фолксваген&ldquo; трябва да внесат пълна яснота във връзка със скандала. &bdquo;Трябва да спрем измамата и затова трябва да стигнем до дъното на цялата тази история&ldquo;, каза той пред германския в. &bdquo;Зюддойче цайтунг&ldquo;. Тимерманс заяви, че ЕС може да промени законите си, за да въведе по-строги и стриктни тестове за емисиите.<br /> Германският министър на околната среда Барбара Хедрикс също каза, че Европейската комисия и страните членки разглеждат въпроса за въвеждане на по-стриктни правила в тази насока. &bdquo;Сега в Брюксел работим за създаването на нови, честни методи за измерване&ldquo;, посочи тя пред в. &bdquo;Ханделсблат&ldquo;. &bdquo;Ние просто не можем да разчитаме на лабораторните тестове&ldquo;, добави тя и каза, че в бъдеще тестовете трябва да се фокусират повече върху нормалните условия за движение по пътищата.<br /> <br /> Същевременно Петер Алтмайер, началникът на канцеларията на германския канцлер Ангела Меркел, призова &bdquo;Фолксваген&ldquo; да предприеме действия, за да възвърне общественото доверие в целия автомобилен бранш. &bdquo;Нуждаем се от гаранция, че колите на германските производители са в съответствие със стандартите, че те не се манипулират&ldquo;, заяви той пред в. &bdquo;Тагесшпигел&ldquo;.<br /> <br /> В резултат на скандала швейцарските власти казаха, че&nbsp;преустановяват временно продажбите на дизелови автомобили на концерна &bdquo;Фолксваген&ldquo;,&nbsp;които може да съдържат технологии, подправящи резултатите от тестовете за вредни емисии, в това число автомобили ауди, сеат, шкода и фолксваген, произведени между 2009 г. и 2014 г. Тази мярка може да засегне 180 хил. автомобила.<br /> Скандалът доведе до промяна в ръководството на компанията &bdquo;Фолксваген&ldquo;. Вчера начело на германския гигант беше избран Матиас Мюлер в опит да се намери изход от кризата, която самият Мюлер определи като морална и политическа катастрофа.