Повече от 100 000 електрически коли, субсидирани от германския данъкоплатец - включително хиляди електрически возила Tesla - са намерили своя път в чужбина, тъй като купувачите са използвали схемата за стимулиране на германците, възлизаща на милиарди евро, предназначена да направи колите, захранвани с батерии, по-достъпни за обикновените шофьори в Германия.

От 890 000 електрически коли, регистрирани в Германия през последните 10 години, по-голямата част от които са закупени с бонусите от държавата, само 756 517 остават в страната, сочи официално проучване.

Въпреки че малка част от липсващите автомобили са извадени от експлоатация, повечето от тях са продадени на шофьори в съседни страни с цел печалба.

„До момента, в който по-късно тази година бъде регистриран едномилионният нов електрически автомобил с батерии, близо една пета от тези коли ще са напуснали немските пътища“, казва Матиас Шмид, базиран в Берлин анализатор, който е един от авторите на това изследване.

Според него „губещият е германският данъкоплатец, който косвено субсидира чистия въздух в градовете извън Германия.“

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.