Митата, обявени от Европейската комисия върху китайските електрически превозни средства в сряда, 12 юни, които се очаква да са 38.1% - ще влязат официално в сила на 5 юли.

Пекин вече заплаши да съди Световната търговска организация и да отмъсти на търговията с европейско свинско месо и коли с големи двигатели.

Но сега става ясно, че не е твърде късно да се избегнат митата, казват лидери от ЕС, решавайки проблема с огромните китайски субсидии, на които те се опитват да противодействат, отбелязва Politico .

„Нашата цел е да ангажираме Китай и да принудим Пекин да промени курса и да реши проблемите при техния източник “, каза председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен пред лидерите на Г-7 на срещата на върха на Г-7 в Италия.

В своето разследване в Китай търговската агенция на ЕС установи, че субсидиите се дават за всичко - от обработката на литий до транспортирането на сглобени автомобили до Европа. 

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.