Този епохален автомобил е трябвало не само да догони, но и да изпревари Америка. Дали все пак този автомобил не се е оказал копие? Сега ще разберете отговора. 

Това е първият в историята на СССР автомобил със сериен двигател V8. Това е първият лек ЗИЛ, който е сглобен не на поточна линия, като моделите 101 и 110, а ръчно. А и 111‑и ЗИЛ е първият съветски автомобил с климатик (все пак климатик е бил слаган само на колите с индекс ЗИЛ‑111А). 

ЗИЛ‑111, чието производство започва през ноември 1958-а година, е трябвало да стане пример за това, че СССР може не само да догони, но и да изпревари Америка. Постигната ли е целта? 

 

Огромната (дължина 6137 мм) и тежка ( маса 3130 кг) седемместна лимузина е била построена, естествено, на мощна рама с Х-образна подсилка по средата. Освен лимузината в малки количества са били сглобени и кабриолети, а други каросерии да се произвеждат не е било планирано. Естествено, ЗИЛ‑111 е бил създаван след внимателно изучаване на американските постижения, особено на най-престижните задокеански автомобилни марки - Chrysler Imperial, Cadillac и Lincoln. 

За да прочетете повече за тази кола, посетете auto.blitz.bg