Почти всички коли, произведени до средата на ХХ век, са разчетени за нискооктанов бензин. Но тогава с какво да ги зареждаме днес, когато на бензиностанция не може да се намери нищо „по-ниско“ от A-92?

Този въпрос засяга предимно собствениците на ретро автомобили, но и някои други автомобили по пътища, произведени също преди не малко време.

Волгите и москвичите например са имали версии с дефорсирани двигатели за бензин А-76. Тези, които ги експлоатират днес, им слагат в резервоара А-92, но не влияе ли това на надеждността и издръжливостта на старите агрегати, които днес не са и толкова евтини за ремонт?

Ще се опитаме да изясним с какво се различава съвременният високооктанов бензин от стария нискооктанов бензин и с какво всъщност може да зарежда ретро колата, ако човек е придобил такава машина.

Може ли да зареждате ретро автомобили със съвременен бензин прочетете в auto.blitz.bg