Експерт обясни как правилно да карате през дупки и неравности. Мине се не мине и някой реши да „увреди“ пътя, по който минавате, изкуствено. Първо в столицата, а след това и в други градове, много често започнаха да се използват така наричаните изкуствени неравности - „лежащи полицаи“.

Според държавните стандарти в най-високата си част изпъкналата неравност или повдигнатата пешеходна пътека трябва да бъде 7,5 см, широчината ѝ е съобразена с широчината на пътя, а дължината ѝ може да е максимално 4,2 м., за изкуствена неравност с кръгъл профил и 7,6 м, ако е като трапец или е повдигната пешеходна пътека.

След изграждането отсечката трябва да бъде осветена и да се отбелязана с пътни знаци.

Следователно всичко, което местните майстори са направили по-високо - пред дворове, на малки улички в селата, направени от бетон или асфалтобетон - е незаконно и трябва да бъде премахнато или променено. За да направите това, трябва да се свържете с КАТ или районната администрация.

Други важни условия. Трябва да се монтират знаци и маркировка, предупреждаващи за наличието на изкуствена гърбица. Пътят трябва да е асфалтиран и задължително осветен.

В големите градове широко се използват модерни неравности, изработени от гумено-пластмасови материали, които би трябвало да са произведени в съответствие  с държавните стандарти.

Но защо някои влияят на колата повече от други?

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.