Средномоторна конфигурация със задно предаване, мощен и същевременно икономичен дизелов двигател, чист и привлекателен дизайн. Това е мечта за много от почитателите на автомобилите, а Volkswagen имат един, точно такъв модел, но за съжаление той не се произвежда. Става дума за VW BlueSport, пише Факти бг.

Този красив роудстър, който е с тегло от само 1 180 килограма, е разработен и представен като концепция преди осем години, но и до днес от компанията се колебаят дали да го пуснат в серия. Създаден е от дизайнера Клаус Бишоф и обединява в едно най-добрите дизайнерски решения на марката от онези години.



Във VW непрекъснато се водят разговори за това, кога и как този спорткар да бъде пуснат в серия, но все още специалистите от Волфсбург не могат да съставят адекватен бизнес план. Единственият начин, тази интересна кола да бъде пусната в серийно производство е да се намери начин от нея да се продават около 50 000 екземпляра годишно. Само тогава сметките ще излязат.

Самата концепция е снабдена с двулитров четирицилиндров TDI двигател, мощността на който е 180 конски сили. Максималният въртящ момент също е доста приличен (350 Нм) и се предава на задните колела през шестстепенна DSG трансмисия. Всичко това позволява ускорение от 0 до 100 км/ за 6.2 секунди.



По време на премиерата през 2009 година в Детройт се говореше и за възможността за монтаж на бензинови двигатели и в частност на 1.2, 1.4 и двулитрови TSI мотори. Последният може да притежава мощност от почти 300 конски сили, което предвид масата на автомобила, звучи доста привлекателно.

Ако все пак този автомобил се появи в дилърските центрове на марката, то той ще се превърне първото VW със задно предаване от много години насам. По-важното обаче е, че BlueSport ще е нискобюджетен спортен роудстър, за какъвто си мечтаят много от автомобилните фенове. За момента обаче и предвид скандала Дизелгейт това едва ли ще се случи, така че Mazda MX-5 и Toyota GT-86 могат да спят спокойно.