В началото на тази година в Европа влезе в сила финалната редакция на еконормите Euro 6d и сега европейските чиновници подготвят нормите Euro 7, които, очевидно, ще станат последните за двигателите с вътрешно горене преди пълната им замяна с електрически силови установки.

Проблемът е там, че предлаганите предложения относно параметрите на Euro 7 може да се окажат неизпълними по принцип, бие тревога Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Първата фаза на Euro 6d за леки коли влезе в сила през септември 2015 година и съвпадна с началото на дизелгейт (екоскандал около неверни данни за емисиите на дизеловите автомобили на концерна VW), и двете събития силно повлияха върху конструирането на ДВГ. 

Конструкцията им стана по-сложна и по-скъпа, заради очистителните съоръжения често не може да бъде видян самият мотор: огромните контейнери на катализаторите, системата за рециркулиране на отработените газове, филтъра за твърди частици и 48-волтовата хибридна установка, която също допринася за намаляването на вредните емисии. 

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.