Седанът от проекта за нова гама от автомобили за руския политически елит "Кортеж" премина краш тестове в лабораторията за пасивна безопасност на Централния научноизследователски автомобилен институт на Русия (НАМИ). След изпитанията в конструкцията на ЕМП-412300, както е фабричният индекс на модела, са внесени редица изменения, съобщава "Авторевю", пише Факти бг.

 

Тестовете са проведени в режим, който наподобява максимално процедурите на Euro NCAP, но някои изпитания са усложнени преднамерено. При симулацията на странично стълкновение в стълб, например, пораженията са нанесени в зоната на задната врата вместо на предната. За да се провери надеждността на акумулаторния блок на хибридната силова установка пък в задницата на колата е ударена от подвижна 1 300-килограмова платформа със скорост 50 км/ч.

 

При челен сблъсък с 64 км/ч и 40-процентово препокриване прототипът е защитил надеждно пътниците, но някои заваръчни шевове са се скъсали. ЕМП-412300 е издържал с "отличен" фронталния удар със 100-процентово препокриване, при който роговете поемат енергията поравно, и страничната колизия.

Здравината на уязвимата зона между прага и задното колело е тествана с т.нар. "стълбов" удар. Той е показал слабости в конструкцията, които са наложили укрепване на подрамата, окачването, праговете и арките на покрива.

За сигурността на пътниците в ЕМП-412300 ще се грижат девет еърбега - два отпред, една за коленете на шофьора и шест странични. Системата е разработена от Takata, но ще се произвежда в Уляновск.