При разглеждането на декларираните параметри на някое електрическо превозно средство е полезно да се изясни по какъв метод заводът е изчислил капацитета от мощност. Защото те са много различни.

Как се изчислява запасът от мощност?

Има много методи: остарял европейски NEDC, модерен WLTP, американски FTP-75 (известен още като EPA - от името на разработчика), японски JC08. Целта им е да зададат паспортния разход на гориво (енергия) и чрез него - пробега с едно зареждане.

Принципът е общ: тестовете се провеждат на стендове при „стайна“ температура, без валежи и задръствания. Колите не излизат на улицата. Условията на теста варират значително. Според цикъла NEDC колата „изминава“ 11 км: 66% от времето симулира шофиране в града, 34% - извън града, средната скорост е 34 км / ч (максимална - 120 км / ч).

Според цикъла WLTP „град“ и „село“ са разделени почти по равно, средната скорост е с една трета по-висока, а разстоянието е по-дълго – 23 км.

EPA се смята за най-близка до реалността - дори пускат климатика за малко!

Но колко всъщност е пробега с едно зареждане наистина?

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.