Всъщност двигателят продължава да консумира масло. Но липсата му се компенсира с бензин и вода. Така се оказва, че нивото не пада, а понякога дори расте.

Излишно гориво

През зимата загряването на двигателя до работна температура отнема много повече време, отколкото през лятото. В този режим системата за управление на двигателя осигурява обогатена горивна смес.

И колкото по-модерен е двигателят и колкото по-високи са екологичните стандарти, толкова по-богата е сместа. Излишното гориво изгаря вече в каталитичния конвертор, което води до бързо нагряване на керамичните пчелни пити и ефективна неутрализация на отработените газове.

Бензинът от богатата смес обаче кондензира по стените на цилиндрите, които все още не са нагрети и влиза в маслото през буталните пръстени.

При чести студени стартове и кратки пътувания горивото от маслото няма време да се изпари. Следователно, нивото в катера постепенно се повишава.

За да научите повече, посетете auto.blitz.bg.