Сдружение „ЦСКА Акционерите“ създаде кратък проект за изграждане и развитие на „Нов ЦСКА“.

Ето какво гласи съобщението на Сдружение „ЦСКА Акционерите“:

Армейци,

Срещата с привържениците по покана на ръководството на ПФК АД, планирана за утре, 9 май, на която трябваше да бъдат направени предложения относно бъдещото развитие на клуба, се отлага за 22 май. По мнение на сдружение „ЦСКА Акционерите” обаче 10-дневното отлагане би било фатално за ЦСКА, тъй като към момента реално функциониращ клуб не съществува.

Затова Сдружението създаде кратък проект, който предоставяме на вниманието ви за предложения и коментари, които очакваме в срок до 14 май.

Имаме потвърждение от Костадин Петков, акционер в ПФК ЦСКА АД, който заяви готовност да входира проекта за разглеждане от Общото събрание на акционерите, което ще се проведе на 5 юни.

Въпреки всички наши усилия обаче, сме уверени, че успешното реализиране на който и да било проект минава през готовността на ръководството да поеме необходимия ангажимент за довеждането му до успешен завършек.

Проект „Нов ЦСКА“
1. Изграждане на основи

Ревизия на всички активи, с които ЦСКА разполага (в т.ч. офис техника, спортна екипировка и т. н.).

Опис на всички поети ангажименти – рекламни договори, договори с играчи, треньори, доставчици и т. н., както и опис на прогнозните изходящи парични потоци по тези ангажименти във времето.

Въвеждане на единна електронна система за контрол на наличности, счетоводство и т. н. (база данни).

Обособяване на отдели с ясно изяснени функции, описани в работни процедури

Изготвяне на работни процедури

Контрол на разходите на дружеството (въвеждане на P2P процес, който сдружение „ЦСКА Акционерите“ може да предостави при поискване).

Контрол на достъпа до стадион „Българска армия”, както и на този до административната част, ДЮШ и ПМО.

Разчет, в който е включен и план за погасяване на стари задължения.

Разработване на програма за работа на дружеството в три фази – текуща, оперативна и стратегическа, със съответните цели, ресурсно обезпечаване и отговорности.

*Изграждането на основите на фирмата трябва да бъде извършено в рамките на не повече от 6 работни седмици. Без да има налични горните условия, няма компания, която да функционира нормално. Нормалността се изисква, за да може ЦСКА да влезе в следващ етап на развитие. Тези първични реформи няма да бъдат забележими от външни лица и фактори, те ще се извършват вътре в клуба

2.Изграждане на лицето на ЦСКА

Формиране на бюджет
Разчет на очакваните приходи и входящи парични потоци.

Установяване на нетните парични потоци и търсене на решения за покриване на дефицита (Пример: Ако 3 месеца по-рано се знае, че през юни ще настъпи дефицит на финансови средства, може да се организират мероприятия – мачове, фестове, турнири и т. н., с цел събиране на средства или търсене на външно финансиране, но не както до момента – 3 дни преди крайния срок).

Поставяне на цели от ръководството на ЦСКА към вече изградените отдели и преследването им от отделите (в т.ч. търговски, IT и т. н.)

Въвеждане на процес – административна процедура за обществени поръчки (юридически, маркетингови, целеви и т. н.).

Въвеждане на система за взаимен контрол.

Аутсорсинг на част от процесите (в т. ч. счетоводни, маркетингови, юридически и т. н.).

Ползване на добри практики от клубове в сравнително сходни интереси като тези на ЦСКА и съществуващи в среда, близка до нашата (предложение – Ювентус), установяване на връзка и придобиване на ноу-хау.

Оползотворяване на всички собствени активи (марка, привърженици, ветерани и база)

Популяризиране на отбора сред подрастващите, включващо масирани кампании по училищата.
Привличане на известни личности – привърженици на отбора, които да се ангажират с рекламирането на ПФК ЦСКА.
Цялостно използване на имотите на ЦСКА, постигане на ежедневна пълна заетост.
Разработване и обявяване от ръководството на клуба на широка платформа, която да даде възможност за обединяване усилията на всички сдружения, подпомагащи ЦСКА, както и ясно дефинирани задачи и съответните ангажименти със срокове и начин на изпълнение. Подобен подход може да се приложи и към фен клубовете в цялата страна.

* Изграждането на лицето на ЦСКА с ясни и конкретни цели за пред обществото е от изключително голямо значение. Дали искаме един посредствен клуб, или лидер в световен мащаб зависи от това как ще се управлява клубът. С изключение на формирането на бюджета, което е неотложно, останалото трябва да бъде извършено в рамките на 12-16 седмици след изграждането на основите.

3. Поддържане и подобряване на нивото

Увеличаване на целите на различните отдели (Пример: за търговския – търси ръст в приходите, ПМО – по-високо класиране и т. н.).
Облагородяване, модернизиране на имотите на ЦСКА.
Подобряване ефективността на служители, отдели и процеси.
Креативност и развитие на несъществуващи в момента пазари (Пример:Румъния, където ЦСКА има изключителна популярност).
Подготовка за излизане на борсата и превръщането на ПФК ЦСКА АД в ПАД (период за ППП – октомври-ноември или март-април).

Важни моменти:

Как ПМО да бъде конкурентоспособен за челните места в А група, докато тече реформата?
Преговорите за базите?