Най-добрият български пилот Владимир Арабаджиев е все по-близо до Формула 1. Този уикенд Владо прави големия си дебют в престижните серии GP2, които са само една стъпка преди Ф1.
В 11 часа големите Михаел Шумахер, Люис Хамилтън, Дженсън Бътън и компания стартират първата свободна тренировка на пистата "Каталуня" преди неделното Гран При на Испания. След тях 30-минутна тренировка ще проведе и Владо Арабаджиев, който скоро подписа с тима на Скудерия Колони. Общо 22-ма състезатели стартират в първия старт от календара на GP за 2010 година. Първата надпревара е утре, веднага след квалификацията на пилотите от Формула 1, а вторият старт ще бъде в неделя сутринта.
"GP в момента e най-оспорваният и конкурентен шампионат. Това е мнението на абсолютно всички специалисти. Всичко по колите е еднакво, така че само от уменията на пилотите зависи представянето им. За Владо е безспорен успех, че е тук. Кара пред очите на всички от Формула 1 и добре осъзнава това", сподели пред БЛИЦ Момчил Манчев от екипа на Владо Арабаджиев.
"GP2 е високотехнологичен шампионат. Всеобщо приет като последната стъпка преди Формула 1. Състезанията са част от европейските стартове на Формула 1, а пилотите са поставени в максимално изравнени условия. Шаситата, двигателите и гумите са еднакви за всички участници, а определящи за успеха са спортните и инженерни способности. Именно това прави GP2 - последната стъпка преди Формула 1", обясни за читателите на БЛИЦ Момчил Манчев.
Отборът на Владо Скудерия Колони има над 30-годишна история в света на пистовия автомобилен спорт и присъствие на всички нива, включително и във Формула 1. През последните години усилията на екипа са насочени в програмите GP2 Азия и GP2 основни серии. Не случайно по пътя си към Формула 1 Люис Хамилтън, Нико Розберг, Фернандо Алонсо, Витантонио Лиуци и Тимо Глок избраха именно Скудерия Колони. Съотборник на нашия пилот в сезон 2010 ще е опитният бразилец Алберто Валерио. Сред състезателните инженери, с които работи Владо е и Джеймс Робинсън, които е бил дълги години във Формула 1. Започнал е кариерата си с Рос Браун и е преминал успешно през Уилямс, Макларън и Ероуз. Именно Джеймс е състезателният инженер, с който Нелсън Пикет-старши и впоследствие легендарния Аертон Сена печелят световни титли във Формула 1.
ПЛАМЕН СЛАВОВ/БЛИЦ