Себастиан Фетел спечели Гран при на Малайзия, но състезанието ще остане в историята с нещо коренно различно. То съвсем ясно показа, че в сегашния вид този спорт е тотално объркан.

То не бяха отборни заповеди, не беше чудо. “Ред Бул” решиха, че победата трябва да е на Марк Уебър. Фетел обаче изненадващо го изпревари, спечели и... настана драма. Отношенията между двамата пилоти са силно обтегнати, Фетел се извинява и оправдава като второкласник без домашно, а всъщност той единствен опита да спаси спорта. Пренебрегна заповедта от бокса, атакува, спечели и показа какво означава Формула 1 – борба на пилоти, борба на машини, борба за първото място.

Подобна заповед като тази в бокса на Ред Бул долетя и в слушалките на пилотите на Мерцедес. На Нико Розберг ясно му беше показано, че тази година ще свири втора цигулка в отбора. Макар и значително по-бърз от Хамилтън, той получи забрана да атакува и бе лишен от съвсем заслужено място на подиума.

Останалите пилоти в колоната пък все още изпитват сериозни затруднения да пригодят автомобилите си към новите гуми на Пирели. Само защото някой дебил реши, че повече влизания в бокса ще направят стартовете по-интересни. За това италианският производител увеличи степента на деградация и сега износването е значително по-бързо.

Точно това обаче е последният пирон в ковчега на най-бързия спорт. Как никой не се сети, че интересното във Формула 1 е когато пилотите са на пистата, а не в бокса. Как не разбраха, че хората искат битка между състезатели, а не борба на стратегии. Защо трябва да печели този, който умее да съхранява най-добре гумите, а не този, който умее да кара най-бързо?

Не, благодаря! Това вече не е Формула 1! Това вече прилича на родната “А” група. Спорт, в който финалният резултат се решава около терена(пистата) определено не е спорт!
ДРАГОМИР АНТОНОВ/БЛИЦ