Интернет анализатори проведоха проучване на онлайн пазара, като изследваха популярността при търсене в “Гугъл” на българските представители на олимпийските игри в Лондон. Проучването е базирано върху местни запитвания посредством Google Trends, Google Insights и Google AdWords. Специалистите проследиха трафика на имената на 63-ма български атлети, преди и по време на събитието.
 
Най-популярен е Григор Димитров с 5400 търсения, който след олимпийските игри измества Ивет Лалова – досегашен лидер след спечеленото от нея злато в Хелзинки. Специалистите отчитат внезапни промени на резултатите в търсенето, в следствие на глобалният медиен интерес към Йордан Йовчев в момента на класирането му за финалите по спортна гимнастика. Покачването е рязко и се дължи както на отразяването в средствата за масова информация, така и по виртуалните комуникационни канали.
 
Следват тенисистката Цветана Пиронкова и сребърният медалист по борба Станка Златева. Въпреки шума около представянето на волейболния тим, резултатите показват реален интерес единствено към Цветан Соколов и Владимир Николов, които са на шесто и осмо място в класацията. Десетката в онлайн търсенето се допълва от боксьора Тервел Пулев, художествената гимнастичка Силвия Митева и плувеца Петър Стойчев. Любопитно е, че извън Топ 10 остава българската рекордьорка Мария Гроздева, която се класира на 12-о място по данните от проучването.
 
Първото място в “Гугъл” на личност, продукт, услуга или организация е категорична предпоставка за предимство в бизнеса. Google Adwords изчислява цена, чрез която всеки може да види рекламата си на първо място в Google при търсене по дадена ключова дума. Името Ивет Лалова се оценява на 0,76 лева на кликване, Владимир Николов на 0,34 лева, а останалите родни спортисти - на по 0,16 лева.

Razpredelenie_na_populqrnostta_na_olimpiycite.jpg

Top_10_na_bylgarskite_olimpiyci.jpg