Барселона обяви на официалния си сайт подписването на договор за продажбата на правата върху името на клубния стадион „Камп Ноу“. За първи път в историята си легендарното съоръжение ще носи името на спонсор.

Каталунците съобщиха, че от месец юли стадионът ще носи името „Спотифай Камп Ноу“, след като беше постигнато споразумение с шведския гигант за музикални интернет услуги. Контрактът е за срок от четири години. Освен това името на компанията ще се появи върху екипите на мъжкия и женския отбор на каталунците. Единствено остава споразумението да бъде ратифицирано от извънредния конгрес на членовете на клуба, който ще се проведе на 3 април. Очаква се одобрението да бъде дадено с лекота.

Топ Коефициенти за Спортни залагания!

Според предварителните информации сделката между „Спотифай“ и Барселона е на стойност 310 милиона евро. Каталунскят в. „Спорт“ твърди, че сумата може да нарасне, ако се увеличи броят на регистрираните фенове на Барса. Това са тези привърженици, които са предоставили на клуба своите имена, адресите на електронните си пощи и други лични данни. За момента се счита, че регистрирани по този начин са само 1% от общо 350 милиона привържениците на „блаугранас“.

„Камп Ноу“ е открит през 1957 г. и е най-големият футболен стадион в Европа и четвъртият по капацитет в света. Наложи се Барселона продаде правата върху името на съоръжението заради тежката си финансова ситуация след управлението на предишния президент Жозеп Бартомеу. Както е известно, каталунците бяха един от последните отбори, който се съгласи да сложи спорсорско лого върху предната част на екипите си. Първите надписи върху гърдите на играчите на отбора бяха на благотворителни организации и това реално не носеше парични приходи на клуба. Едва през 2013 г. се появи името на първия комерсиален спонсор. Известна авиокомпания в продължение на четири сезона плащаше по 30 милиона евро на година. Вече пети сезон на екипите стои името на японска фирма за търговия с електронни устройства, която за рекламата дава по 55 милиона евро на година.