Изпълнението на третата линия на столичното метро върви по план. Това съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно с министъра на транспорта Ивайло Московски и изпълнителния директор на "Метрополитен" Стоян Братоев инспектираха строителството на метростанцията, която се изгражда на бул. "България".

Фандъкова подчерта, че след построяването на третия лъч на метрото се очаква 90 000 тона вредни емисии да бъдат спестени годишно.
Тунелопробивна машина се подготвя за следващия участък, след като е прокопала над 1,7 километра от участъка от "Красно село" до кръстовището на бул. "България" и бул. "Иван Гешов", разкри още кметът.

От думите й стана ясно, че общо 12 километра се строят в момента с 12 метростанции и се очаква в края на 2019 г. те да бъдат готови.
8 от 12-те километра от бъдещата трета линия на софийското метро вече са изградени, съобщава БНР, позовавайки се на Фандъкова. 
Общата стойност на този обект е близо 1 млрд. лева с депото и влаковете.

От своя страна Братоев съобщи, че първият влак от новите 20 вече е произведен и започват тестванията му, като догодина през лятото се очаква да пристигнат в София първите пет влака.

Те ще бъдат тествани между метростанциите 14 - 12 на "Красно село" и на бул. "България", след което ще бъдат одобрени и за реална експлоатация, добави той.

По думите му около 47 процента е изпълнението към днешна дата на първия етап от строителството на третата линия, който е започнал през пролетта на миналата година. На втория етап, започнал преди няколко месеца, вече почти десет на сто от дейностите са изпълнени. От Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията обявиха, че според класация на Европейската комисия софийското метро е в Топ 10 на най-успешните инфраструктурни проекти, финансирани със средства от структурните фондове за ЕС.

До момента сме инвестирали 250 млн. лева по линия на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", а напредъкът на първия участък от метрото е почти 50%, заяви Московски след проверката.

Оценката на европейските ни партньори е ясен знак, че спазваме всички норми за изпълнение, за екология, за добавена стойност на проектите, както и за съотношение качество-цена на проекта, посочи министърът.

За изграждането на този най-тежък участък, използваме четири различни метода на строителство, което е още едно доказателство за професионализма, с който се работи. Към момента това е най-успешният проект, който финансираме от оперативната програма и за мен най-добрата новина е, че всичко се изпълнява по график, въпреки ежедневните трудности на този тип строителство, допълни Ивайло Московски.