Остават ли паветата на "Дондуков"?
Още в началото той отбеляза, че идеята на обсъждането днес не е нормативно обусловено, а от желанието на екипа му да чуе различни гледни точки при решаването на въпроси от важно значение и подчерта, че това ще бъде редовна практика на ведомството. Той посочи още, че от миналата година паветата в София са паметник на културата с "местно значение".
Архитект Валентина Василева, член на Специализирания експертен съвет за опазване на недвижимите културни ценности, посочи, че не паважната настилка е тази, която създава проблемите на общината със замърсения въздух, транспорта и шума. Всички стари европейски столици са с павета, тази настилка е истинска, дълготрайна, автентична и бележи принадлежността на София към цивилизованите градове не от днес, добави тя. Василева отбеляза, че може да се потърси съвет за съхраняване и полагане на паважна настилка от специалистите в Европа и добави, че паважите на Прага се редят от български бригади.
Председателят на Съюза на архитектите в България Георги Бакалов отбеляза, че съхранявайки наследството, трябва да се търси съвременното и по-добрата функционалност, но при всички положения, подходът трябва да е с приоритет наследство. Архитект от Ивайло Петков от "Група град" изрази тезата да се направи ремонт сега, като се запази булеварда в сегашното му състояние, докато не се изгради цялостна визия за бъдещето му - дали ще бъде транзитен булевард или градска улица. От организация "Спаси София" заявиха, че с оглед на ситуацията, комбинираният вариант е най-доброто решение за момента. Те също отбелязаха, че е нужно осмислянето на бъдещето на булеварда. Акцент в изказванията беше качеството на ремонта, който и вариант да се избере, пише новини.бг.
Последвайте ни
0 Коментара: