КТ „Подкрепа” предлагат градският транспорт в София да стане безплатен – по примера на Люксембург, например.

Според синдикатите това е напълно възможно, ако и общината, и държавата инвестират повече. Но и се въведе данъчна реформа. Тази година за перо „градски транспорт” в бюджета на столицата са заделени близо 170 милиона лева. А в държавния бюджет – 10 пъти по-малко.

От дружествата на авто- и електротранспорта в София обаче настояват за по-голяма финансова помощ, тъй като загубите им заради пандемията и скока в цените на тока и горивата са пагубни.

Над 100 милиона са разходите за електричество, за да функционира градския транспорт в София, отчитат от бранша. Затова от Столична община настояват държавата да се включи с по-голяма субсидия.

И с актуализацията на бюджета от 1 юли за градски транспорт да бъдат осигурени допълнителни 120 милиона лева. И все пак - до поскъпване на билета за градския транспорт в София няма да се стигне, увери кметът Йорданка Фандъкова. Но не е изключено някои линии да спрат да се движат или да минават значително по-рядко, обясни градоначалникът.