Новите по-къси срокове за вдигане на излезлите от употреба автомобили няма да претоварят системата по извозването и оползотворяването им и ще може да се справим с по-големите количествата, които се очакват.

Това каза пред БГНЕС изпълнителният директор на Българска рециклираща компания Петър Мицин.

„Технически за нашата работа няма да има никаква промяна. Имаме подписани договори с петима подизпълнители.

Те имат доста сериозен капацитет в сравнение с това, което реално се вдига в София“, заяви той и добави, че капацитетът на шредерните инсталации в София е 100 000 т., който е много по-голям от натоварването, което имат в момента.

От думите му стана ясно, че през 2020 г. са били вдигнати едва 466 изоставени автомобила, а в периода от 2014 г. досега броят им е над 2000.

„Миналата година сме декларирали 32 000 коли в цялата страна, от които може би повече от 60% са в София“, посочи той и каза, че тези 60% в цифрово изражение са около 15 000, като в това число влизат доброволно предадените коли, излезлите от употреба и изоставените.

Мицин посочи, че 179 от собствениците са отишли да си приберат вдигнатите изоставени автомобили от общински терени, като за целта са заплатили направените разходи за това – репатриране и престой.

Той уточни, че след репатриране, автомобилите престояват на наказателна площадка 14 дни преди да бъде разкомпектовани.

Темпът на вдигане на автомобилите зависи от това кога ще получат заповед от районния кмет.

„Започваме да извършваме дейност в момента, в който получим заповед от районния кмет за вдигане на съответната кола“, обясни Мицин и добави, че на същата процедура подлежат и караваните.

Стана ясно, че макар и колата да е вдигната и рециклирана, то тя не се дерегистрира автоматично, а това трябва да направи собственикът й. Изпълнителният директор обясни още, че всеки автомобил се рециклира на 96%.