23-годишен трупа тлъсти пачки от бизнес с Instagram профили
Потребителите, които купуват и продават, рискуват да получат забрана да използват платформата, ако бъдат заловени
За да препродадеш една къща, я купуваш евтино, добавяш малко стойност и след това я продаваш бързо. Същото може да се прави и в Instagram.
Потребители купуват страници в Instagram, увеличават броя на последователите им и след това ги продават с печалба на по-висока цена. Купуването и продаването на профили обаче нарушава условията за ползване на Instagram.
Някои от тези потребители, като 23-годишния Рами Халун, обаче са превърнали покупко-продажбата на профили в Instagram в своя кариера.
Потребителите, които купуват и продават профили, рискуват да получат забрана да използват платформата, ако бъдат заловени.
Халум притежава уебсайта TooFame. Това е регистрирана компания, която продава профили. Той е продал над 1 200 страници и твърди, че печели по над 30 000 долара годишно от този бизнес. Досега е заработил общо 120 000 долара.
“Започнах да продавам профили преди пет години,” казва той. “Създадох моден профил в Instagram, защото харесвам модата. Хората започнаха да го следват, а след това го продадох за 30 долара.”
Скоро след като продава модната си страница, той открива няколко форума в Reddit, където други потребители се опитвали да продадат своите профили. Той осъзнава, че може да изкара пари. “Започнах да създавам още профили и да препродавам други профили, докато това не ми стана официален бизнес,” казва Халум пред MarketWatch.
Само „тематични“ профили може да бъдат купувани и продавани
TooFame и сходни сайтове, като Swapd и FameSwap, обикновено продават “нишови” или “тематични” профили.
Лични профили в Instagram (независимо дали става въпрос за вашия или за този на Кендал Дженър) пускат снимки на собственика или такива, които са направени от собственика. Този тип съдържание не може да бъде копирано от нов собственик, така че тези профили обикновено не могат да се търгуват.
Тематичните профили, от друга страна, репостват съдържанието на други потребители. “При тематичните профили няма особено значение кой е собственикът, тъй като хората следват страницата заради съдържанието, което е свързано с нейната тема,” казва Влад Биахеза, 18-годишен YouTube-ър, който е продал редица тематични профили.
Например, страница, пълна със снимки и видеа на популярни туристически дестинации, която носи име, свързано с туризма, може лесно бъде изтъргувана, защото всеки може да качва съдържание на нея. Подобни страници съществуват в модата, козметиката, фитнеса и др. Това са профилите, които носят пари при препродажба.
Какво прави един профил в Instagram ценен
Instagram профилите с много последователи са ценни заради способността си да продават реклами и да достигат до голяма аудитория. Компаниите плащат на Instagram-ъри да рекламират техните продукти, а в някои случаи други потребители плащат, за да рекламират собствените си страници.
Спонсорираните постове са основен източник на доходи за много Instagram инфлуенсъри, а тези, които управляват тематични страници, могат да печелят хиляди долари месечно, като рекламират продукти.
Профилите с един и същ брой последователи обаче не струват непременно еднакво. Стойността идва до голяма степен от ангажираността на последователите под постовете, казва Уърнър Гейсер, основател на Influencer Marketing Hub.
Високата агажираност означава, че голям процент от последователите на даден профил харесва и коментира снимките. Това дава на профила стойност.
“Има значение също колко активни са последователите в Instagram, колко често харесват или коментират, както и къде живеят или от какво се интересуват. Това ще определи колко много от последователите купуват продуктите, рекламирани на страницата,” казва Гейсер.
Трябва да се внимава обаче, защото профилите с необичайно голям брой последователи може също така да имат хиляди “фалшиви последователи.” Потребителите могат да си купуват онлайн последователи в Instagram и харесвания.
Само през 2018 г. тази индустрия е генерирала 15 млн. долара приходи, според Гейсер. Instagram обаче предприема мерки, за да премахва тези “фалшиви последователи” (на практика ботове) от своята платформа. Гейсер нарича подобни профили “боклук.”
Според Халун, всички профили, обявени за продажба в TooFame, са с реални последователи. Той казва пред MarketWatch, че използва услугата Hype Auditor, за да се увери в автентичността на профилите, които следва. “Аз дори посещавам лично всички профили и преглеждам коментарите, за да се уверя, че са от реални хора,” казва Халун.
И така, колко струват профилите с реални последователи и голяма ангажираност? Най-голямата сума, която Халун е получавал от продажбата на една страница, е 2 400 долара, но други струват много повече.
Биахеза е продал повечето от профилите, които е купил. Той обаче задържа един, който купува за 300 долара. “Купих го, когато имаше 40 000 последователи. Страницата в крайна сметка нарасна до 863 000 последователи в рамките на година и сега струва около 10 000 долара,” казва той.
“Въпреки че съм получавал оферти за нея, избирам да не я продавам, защото печеля много повече от продажбата на продукти през нея.”
Някои профили, обявени за продажба във FameSwap, се предлагат на цени до 17 000 долара. Тези профили имат близо 1 млн. последователи и се хвалят с висока ангажираност. FameSwap не разкрива пълните им потребителски имена, за да защити самите профили и собствениците им.
Потребителите, които купуват и продават профили, рискуват да получат забрана да използват платформата, ако бъдат заловени. Гейсер казва, че не е виждал това правило да се прилага често и предполага, че причината може би е, че популярните страници, които се търгуват, често помагат на Instagram да генерира повече рекламни приходи.
От Instagram обаче твърдят, че са премахвали профили, които са били препродавани.
Можете ли и вие да го правите?
“Моята стратегия бе да намирам нишови профили с около 20 000 до 50 000 последователи в Instagram и просто да пиша лично съобщение на собственика дали има интерес да продаде профила,” казва Биахеза.
“Най-големият индикатор за това дали един профил си заслужава да се купи е това дали последователите на акаунта са активни или не. Това се познава, като съпоставите броя на харесванията и коментарите с този на последователите.”
След като купи даден профил, Биахеза сменя потребителското име на “нещо запомнящо се и привлекателно,” обновява биото и започна да поства неща, които определя като “вирусно съдържание” (снимки и видеа, които привличат внимание), свързано с темата на профила.
“Пускането на подобно съдържание популяризира страницата, което пък води до нови потребители,” казва той пред MarketWatch. След като натрупва повече последователи, той препродава повечето от профилите на по-висока цена.
Забрани, измами и други рискове
Купуването и продаването на профили може да изглежда като добра идея, особено ако някои от занимаващите се с това печелят десетки хиляди долари годишно. Тази дейност обаче крие своите рискове.
Първо, тази практика нарушава условията за ползване на Instagram.
“Защо бихте искали да градите нещо върху закупен преди това профил в Instagram?”, пита експертът по социалните медии Крис Руби “Профилът може на практика да бъде спрян по всяко време за това, че нарушава условията за ползване на Instagram. Това изглежда като ужасна инвестиция и голям риск, който не е оправдан от бизнес гледна точка.”
Освен че рискуват забрана от платформата, потребителите, които купуват и продават профили, също така рискуват да бъдат измамени. “Активността в профилите, които купувате, може да се окаже, че не е реална и в този случай сте прахосали парите си,” казва Гейсер.
Може пък да платите на продавача и след това да не получите данните за достъп до профила. Повечето продажби на профили в Instagram се осъществяват през PayPal. За да избегнете измами, Биахеза препоръчва използването на функцията “Стоки и услуги” в PayPal, която позволява на купувачите да оспорят плащането.
Независимо от това какво правите, за да предотвратите измама, това винаги ще е рискова игра. “Опитваме се да стоим далече от нея,” казва Гейсер. “Не препоръчвам купуването и продаването на профили.”
Последвайте ни
2 Коментара: