Търсенето на фразата "как да променя гласа си" в Google скочиха в деня на изборите в щатите, спечелени от Доналд Тръмп, което показва известна степен на разкаяние сред гласоподавателите.

Няма индикации как хората може да са искали да променят вота си, тъй като републиканският президентски кандидат Доналд Тръмп решително победи кандидата на демократите Камала Харис на 5 ноември, но обемът на търсенията за промяна на вота достигна 100 в Google Trends.

Според данните запитванията за "Как да променя вота си" са се увеличили сутринта в деня на изборите на 5 ноември в 7 часа сутринта, достигайки 100, преди постепенно да намаляват през целия ден. До 6 ноември значително по-малко хора са се чудили как да променят избора си, но търсенията отново се увеличиха на 7 ноември.

Google Trends присвоява стойност между 0 и 100 на обемите на търсене въз основа на общия брой търсения през даден период.

Повечето хора са наясно, че няма начин да променят гласа си, след като е бил даден, но изглежда има значителен брой хора, които смятат, че може да смените избора си за президент по същия начин, по който можете да се преоблечете от червена тениска в синя (или обратното).

Айова генерира най-голям брой заявки за промяна на вота, по-специално в районите Де Мойн-Еймс и Сидър Рапидс-Уотърлук-Айова Сити и Дубюк.

Тръмп спечели Айова с 13 точки преднина, а на изборите през 2020 година той имаше едва 8 точки. Въпреки това търсенията на фразата "как да променя вота си" са били най-много в райони на щата, които имаха дадоха по-голямата част от гласовете си за вицепрезидента Камала Харис.

Други щати с подобен висок интерес при търсене включват Айдахо, Канзас, Небраска и Алабама - всички щати, спечелени от Тръмп.

Търсенията на фразата през последните 7 дни увеличиха броя си и н щатите Аризона и Уисконсин, и двата бяха спечелени от Тръмп с малка преднина, както и в Ню Мексико, където преднината на демократите беше намалена 10 точки през 2020 г. до 6 точки тази година.

Изглежда няма начин да разберем дали изборният резултат щеше да е различен, ако всеки, който искаше да промени вота си, можеше да го направи.

На 6 ноември уебсайтът за визи La Vida регистрира безпрецедентен скок от 2300 процента в трафика на САЩ на своя уебсайт, което предполага, че американците може да обмислят да се преместят в чужбина след победата на Тръмп. Това е пет пъти повече от скока на трафика на уебсайта La Vida след изборите през 2020 г., когато имаше 4,5-кратен скок на посетителите на сайта.

La Vida каза в изявление, че очаква повишено търсене на визи след изборите, но самият мащаб на интереса този път ги изненадва.

"Този ​​скок подчертава нарастващото признание сред американците: без жизнеспособен план Б, избирателната урна може да бъде техният единствен лост – такъв, който оставя половината електорат неудолетвроне. Мнозина сега виждат второто гражднаство като първа стъпка към по-голяма автономия, защитавайки техните богатство, начин на живот и бъдещите поколения от несигурността на променящите се правителствени политики“, се казва в изявлението."

"Какъвто и да е резултатът, нашите консултанти в La Vida са готови да съветват нашите американски клиенти за най-подходящото решение, за да отговорят на техните опасения през следващите години", продължава изявлението.

Освен това Google Trends отчете скок на ключови думи за търсене като "как законно да се преместя в Канада", "преместване в Канада от САЩ“ и „изисквания за преместване в Канада", като най-големите обеми на търсене идват от щати, които силно подкрепят Харис , включително Орегон, Вашингтон, Ню Хемпшир и Върмонт.