Зад проекта „Новият път на коприната” стои не кой да е, а Шанхайската организация за сътрудничество, в която влизат Русия и Китай, пише Contra Magazin. Товарното железопътно съобщение между Европа и Китай през Русия продължава да се развива на пълен ход, пише Contra Magazin.
„Новият път на коприната” вече наброява 15 спирки в Европа, включително Нюрнберг, Лион и дори Лондон. „Да, скъпи читатели, не сте в грешка. Столицата на Великобритания е звено не само в европейската, но и в китайската железопътна мрежа”, пише изданието.
 
Транспортирането на товари по железопътната линия е по-евтино от транспорта по въздух, и за разлика от превоза по море отнема доста по-малко време, пише още Contra Magazin.
 
Специално внимание изданието отделя на това, че всичките товари преминават през Русия. „За всяко едно превозване на товар трябва да се поиска разрешение от руските власти. Руснаците може във всеки един момент да спрат товара – да наложат санкции. Това обаче те не правят”, констатира Contra Magazin.
 
Зад проекта „Новият път на коприната” стои Шанхайската организация за сътрудничество, в която влизат Русия и Китай.
 
За „най-могъщата икономическа организация в света с повече от три милиарда потребители” ЕС с населението си от 510 милиона души „не е дори младши партньор, а силно ревящ младенец”, иронизира Contra Magazin.
 
Според изданието, японците вече са уловили „откъде духа вятъра”. „В началото на май 2016 година Япония в лицето на премиера Шиндзо Абе капитулира пред Путин. А на Запад продължават да смятат, че Русия е слаба и изолирана. А всичко може да е не е така, както уж изглежда”, смята Contra Magazin.

Превод и редакция: БЛИЦ