С масовото навлизане и разпространение на социалните мрежи в живота ни, през годините срещахме различни проблеми и предизвикателства, някои от които бяха истински сондаж за нашето общество…

Едно от тях са именно харесванията, срещали сме случаи на хора, които са маниакално обсебени от броя харесвания на своите снимки и публикации, че от тях зависи емоционалното им състояние.

Към момента платформата Instragram вече деактивира показването на броя харесвания на споделените снимки и видео от потребителите за регионите Канада, Австралия, Нова Зеландия, Япония, Ирландия и Бразилия.

Както разбрахме по-рано, в началото на септември, най-голямата социална мрежа в света също планира да премахне видимостта на харесванията на публикациите, като това вече е факт и се случи и в рамките на следващите няколко дни потребителите от Австралия, вече няма да виждат колко пъти е била харесана една публикация.

Какво ще донесе промяната?

Подобно на Instagram, потребителите няма да могат да виждат броя харесвания на дадено съдържание на други потребители, но ще могат да виждат харесванията на собствените си публикации. Същото важи и за реакциите или броя гледания на качен видео клип.

Както чухме и преди, аргументът зад тази промяна е да се сведат до минимум основанията за тормоз от останалите, или лично чувство за нещастие, породено от непрекъснатото сравняване на броя харесвания, популярността и общественото одобрение, които получава дадена личност. От Facebook признават, че услугите, които поддържа компанията – Facebook и Instagram, наистина имат неблагоприятни ефекти върху живота на хората.

Компанията също така има за цел за обнови метода за сортиране на публикациите в началната страница, като новите алгоритми вече ще приоритизират съдържанието не по броя харесвания и реакции, а спрямо други критерии.

Макар че на този етап промените започват от Австралия, е въпрос на време и останалата част от света да я последва.

От Facebook обявяват, че въвеждането на скриването на броя харесвания и реакции е тестово и временно, като след няколко месеца, компанията ще вземе окончателно решение дали да остави перманентно скрит броя на харесванията, или да върне показването му отново. Към момента, положението в Instagram e същото, като тестът при нея ще продължи до месец април 2020 г., но от компанията казват, че няма изгледи да решат да върнат показването на броя харесвания и реакции.