Понякога различни форми на живот могат да бъдат намерени на най-неподходящите за това места, например сред арктическия лед на дълбочина повече от 760 метра.

Наскоро там глациолозите откриха микроскопични организми. Те се чувстват чудесно в такива условия. Основата на диетата им се състои от камъни, които те буквално поглъщат, пише Nature Earth & Environment.

Площта на подледниковото езеро Уилънс е 60 квадратни километра. Резервоарът, който интересува учените, е открит през 2007 година. Това е едно от основните места за проучване на глациолози и биолози от цял ​​свят. Изследователите се надяват да разкрият тайните на антарктическата екосистема с негова помощ и сега са на крачка по-близо до нея.

Във водата на езерото са открити екстремофили. Това са най-простите микроорганизми, които могат да оцелеят в ледена вода при минусови температури и без слънчева светлина. Микробите се хранят с камъни, които самите те смилат. В този резервоар живеят и бактерии и археи.

Беатрис Гил Оливас, автор на статия за тези микроорганизми, и един от глациолозите от Бристолския университет в Англия, е уверена, че откритите организми са само първата голяма стъпка в тяхната работа. Подледниковата екосистема е много по-широка и той се надява скоро да открие процъфтяващи съобщества от микроби под водата.