Грандиозен скандал е на път да разтърси интернет индустрията. Главни действащи лица в него са Facebook и Google.
Публикация в BusinessInsider.com разкрива, че водещата PR агенция Burson-Marsteller се опитала да изпълни &quot;мръсна&rdquo; поръчка на Facebook срещу Google. <br /> <br /> Агенцията е пробвала да наеме известен блогър, който да напише разобличителни статии за Google, в частност, че служители на компанията нарушават правата за конфиденциалност на потребителите. По план статията е трябвало да излезе в големи издания като &quot;Уошингтън Поуст&quot;, &quot;Политико&quot; и &quot;Хъфингтън Поуст&quot;. <br /> <br /> Блогърът, бивш репортер на CNBC, отхвърлил предложението и дори публикувал преписките си с PR агенцията. Първоначално за поръчители на черния PR медиите заподозряха Microsoft и Apple. По-късно обаче се изясни, че поръчката към Burson-Marsteller идва от Facebook. <br /> <br /> Самата PR агенция признава това, притисната от неопровержими доказателства. От Facebook пък разкриват, че са наели специалисти от Burson-Marsteller по две причини: първо, Google нарушавала правата за конфиденциалност; и второ, Google използвала в своите социални услуги информация от Facebook. <br /> <br /> Burson-Marsteller е бил политически консултант на Бил Клинтън, а през 2008 година - координатор на кампанията на Хилъри Клинтън по време на президентските избори.<br /> <br />