Издирването на аржентинската подводница достигна критична фаза, вижте какво се случва! (ОБЗОР)
Десетки самолети и кораби от над 12 държави, включително САЩ и Русия, претърсват океана. 44 души са на борда на плавателния съд. Какво може да се случва с тях. Как се оцелява в ситуация на пълна изолация някъде в дебрите на океана?
азкъсвани от напрежение близките на екипажа чакат в база „Мар дел Плата“. Наоколо се събират и други хора, които се молят със сълзи на очи. Ако построената преди повече от 30 години в Германия подводница не е могла да изплува на повърхността, след като даде последен сигнал на 15 ноември, тя вече изчерпва последните си запаси от кислород. Все по-отчаяно спасителни екипи от цял свят претърсват океана.
Русия изпрати океанографски изследователски кораб, а Великобритания – самолет Си-130 на Кралския военновъздушен флот, който ще зарежда други самолети, за да провеждат по-дълги търсения. За пръв път след Фолклендската криза през 1982 година британски военен самолет каца в Аржентина. Говорителят на военноморските сили на страната Енрике Балби съобщи, че малко преди изчезването е бил регистриран необичаен шум, който се разследва. Прави се всичко възможно, за да се намери подводницата, посочи той.
Капитан Енрике Балби: „Военноморските сили предприемат операция с огромни мащаби. Чужди държави щедро предложиха съдействието си за издирването и спасяването на потъналата подводница. Правим всичко в границите на човешките възможности. Използваме последните достижения на технологията и помощта на чуждите държави“.
Търсенето на подводница е трудно, тъй като те се проектират и строят, за да не могат да бъдат откривани. Ако са на морското дъно, не издават никакъв шум. Екипажът би могъл да укаже местоположението си, като изпрати специални сигнали или освободи устройство, което изплува на повърхността.
На борда на подводницата са 44 души, сред които и първата жена подводничар на Аржентина, наричана „кралица на океана“.
Какво ли се случва с екипажа, оказал се в безмилостна изолация, някъде в дебрите на океана. Първата и най-голяма опасност е задушаването, заради недостиг на кислород и натрупване на въглероден моноксид. Друг риск е наводняване на подводницата, което от своя страна може да доведе до пожар.
Едно от най-важните правила в такива ситуации е да се забави дишането, за да се пести кислород. Това би могло да означава да се сведе всяка дейност до минимум, включително говоренето, за да се пести кислород. Студът и влагата в металния търбух на подводницата могат да са унищожителни за духа, но екипажът е добре обучен и дисциплиниран.
Подводници потъват рядко. Последният такъв случай е катастрофата с „Курск“, при която загинаха всички 118 човека на борда.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!
Последвайте ни
0 Коментара: