"Аз обличам дамите с лековато поведение, а ти - жените, които ходят на църква“.

Това е фразата на Джани Версаче, която поставя началото на война между двама гиганти на световната модна индустрия - Версаче и Армани, пише "DarikNews".

През 70-те и 80-те години, когато жените в САЩ искат делови и елегантни дрехи, а мъжете, напротив, са уморени от прекалената строгост, колекциите на "Армани" се приемат с изключителен възторг. Бързо увеличаващата се популярност сред знаменитостите в Холивуд няма как да не привлече вниманието.

Между другото, всичко това е благодарение на Серджо Галеоти, който вдъхновява Армани да създаде собствена марка, а за да натрупа начален капитал - да продаде своя Фолксваген "бръмбар“.

На Версаче му се налага да завладее американския пазар почти като буря и в същото време успехът му е светкавичен, припомня "Соломиа".

Любител на крайностите, понякога шокиращ, никога посредствен, Джани Версаче умееше фино да улавя настроението на публиката и блестящо да изразява всички нюанси на удоволствието.

В края на краищата самият той живееше така, че да получава максимално удоволствие от всичко, което правеше, с което допълнително очароваше и печелеше признание.

В допълнение към всички предимства той имаше и много недостатъци, но невероятната му искреност изравняваше всяка критика. Провокативните тоалети по-скоро събличаха, отколкото обличаха най-красивите жени, но усещането за увереност и сексуалност, което даваха, просто нямаше равно на себе си.

В списъка на почитателите на творчеството му влизат и най-високоплатените знаменитости: Деми Мур, Елизабет Хърли, Мадона, Джейн Фонда, Кортни Лав и други.

Друга причина за враждата между Армани и Версаче е неистовото желание на двамата модни дизайнери да привлекат на своите ревюта най-добрите модели, като Наоми Кембъл, Клаудия Шифър, Синди Крауфорд и Линда Еванджелиста. За да постигне тази цел, Джани Версаче започва да предлага на моделите баснословни суми за хонорари. Това поставя началото на ерата на супермоделите и естествено предизвиква голямо недоволство от страна на Армани, който смята, че Версаче превръща ревютата в похотливо шоу.

Всъщност Армани имаше много причини за недоволство като цяло. Джорджо Армани дълги години си беше проправял път към успеха, докато успехът на Джани буквално му падна върху главата.

Армани излъчваше елегантност и добър вкус, докато основният почерк на Джани беше откровена сексуалност на ръба на кича. И двамата бяха богати хора, но докато Джорджо заделяше спестявания и не правеше разточителни разходи, Джани Версаче купуваше скъпи недвижими имоти по света и се наслаждаваше на лукса.

Съперничеството между Джани Версаче и Армани беше не само битка за пазара, но и борба за господство в света на модата. Конкурентното им отношение се подхранваше от гордостта, таланта и иновациите, които всеки от тях внасяше в модната индустрия.

Това обаче не попречи на последния да напише предговор към книга за него след убийството на Версаче, наричайки съперника си "изключителен творец“, а в интервю по повод 15-годишнината от смъртта на Джани Версаче Армани отговори:

"Какво си спомням за него? Невероятната му активност, чувството за щастие, което във всичко - идеи, тенденции, спомени, изкуство - се съчетаваше с непринуденост и жизненост. Той беше изключителен творец“.

Днес някои често наричат колекциите на Армани скучни, ако не и остарели. Колекциите на Джани продължават да блестят на модните подиуми, да създават нови ексклузивни дизайни и да прославят името на великия дизайнер благодарение на очарователната наследница на Модната къща - Донатела Версаче.