Сред продължаващите да се множат версии за най-голямата в историята на руската гражданска авиация катастрофа се появи още една. Това е екзотичната хипотеза за кибератака срещу руския A321, която повалила лайнера и причинила смъртта на 224 души, съобщава НТВ.
&nbsp;Според тази версия хакери-терористи са проникнали чрез Интернет в системите за управление на самолета и са го взривили на голяма височина. Или просто са го направили неуправляем и са го насочили към фаталания сблъсък със земята.<br /> <br /> Елена Ларина, експерт в сферета на информационните технологии обяснява, че подобно злонамерено дистанционно въздействие е напълно възможно. &quot;Ако някой е замислил покушение срещу важен чиновки, който изролзва съвременен кардиостимулатор, то има хакери, които могат отдалеч да блокират уреда. Както си върви човекът и се сгромолесва без никакви следи. По същия начин може да се предизвика взриви и газифицирано жилище. Самолетите не са изключение и не са защитени достатъчно от такива атаки&quot;, твърди тя.&nbsp;<br /> <br /> В тази връзка експертите припомнят аналогичен инцидент от пролетта на тази година в САЩ. Тогава стана ясно, че един от най-големите експерти в индустрията за кибер-сигурността, на когото бе забранено да се качва на самолети на американските авиолинии United Airlines, е признал пред ФБР, че е поел контрол над лайнер и даже е променил посоката му на летене. Крис Робъртс е признал пред специален агент на ФБР, че докато се е намирал на борда на различни самолети е хаквал техните системи. В един от случаите експертът твърди, че е успял да пренапише кода на автопилота, като по този начин е задал команда за изкачване и промяна на посоката настрани.<br /> <br /> След разпитите от ФБР през февруари и март, конфискуват два от лаптопите му, както и няколко твърди диска и флашки. Въпреки това до момента не е предявено обвинение към основателя на фирмата за сигурност One World Labs.<br /> <br /> Шокиращото разкритие идва само месец, след като Робъртс бе задържан от ФБР, заради публикация в Twitter, че може да хакне бордовите компютри на вътрешния полет на United Airlines, на който се е намирал. Следва 4-часов разпит в Сиракуза, Ню Йорк, заради това, че избъзикал 5000-те си последователи в социалната мрежа, че може да хакне самолета и да активира кислородните маски. Няколко дни по-късно не му разрешили да се качи на самолет, за да отиде на голяма конференция в Сан Франциско. Оттогава насам има забрана да се вози на United Airlines, като авиопревозвачът аргументира забраната с това, че Робъртс застрашава сигурността на пасажерите и екипажа.<br /> <br /> Крис Робъртс твърди, че повечето самолети могат да се хакнат с оборудване, което се продава във всеки магазин за техника.&nbsp;Новите му писмени показания показват, че Робъртс установил уязвими точки в редица самолети, два месеца преди инцидента с United Airlines. Тези слаби звена са в самолети като &bdquo;Бойнг&ldquo; 737-800, 737-900, 757-200 и &bdquo;Еърбъс&ldquo; А-320.<br /> <br /> Кибер експертът твърди, че от 2011 г. до 2014 г. е прониквал в самолетните системи за забавление около 15-20 пъти, докато е бил на борда на самолет, който разполага с видео екрани на гърба на седалките. Веднъж получил достъп до тези системи, Робъртс влязъл и в другите бордови компютри.<br /> <br /> <strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);">ОЧАКВАЙТЕ В БЛИЦ ПОДРОБНОСТИ ОТ РАЗСЛЕДВАНЕТО НА ТРАГЕДИЯТА С А321 НАД СИНАЙ! </span></strong><br /> <br /> <br /> <br type="_moz" />