От предлагането на билети с цената на зеленчуци до отстъпки за много места, китайските авиолинии правят всичко за привличане на пътници в навечерието на Деня на труда на 1 май - първият голям празник откакто страната бе блокирана заради коронавируса, пише CCN.

Със загуба 5,6 млрд. долара през първото тримесечие на 2020 г., според администрацията на гражданската авиация на Китай, авиационната индустрия на страната предприема първите си стъпки към възстановяване.

Възобновяване на стари маршрути и добавяне на нови полети

"С политиката на правителството да възстанови работата и фабриките, вътрешните полети бавно се възстановяват и пазарът на авиацията на Китай започва да се затопля отново", казва анализатор от VariFlight, базирана в Китай компания за авиационни услуги за данни.

"От друга страна, поради широкото разпространение на вируса в чужбина, както и международните ограничения за полети, за международните маршрути все още важи тенденцията към спад. Възстановяването на международните маршрути може да изисква повече време."

Според данните на VariFlight, операциите на авиокомпаниите в Китай паднаха с над 80% в края на януари и февруари. Вътрешните полети започнаха да се възстановяват в средата на февруари и към тази седмица са се повишили до почти половината от нивата преди пандемията.

Като допълнителен знак за възстановяването на пазара, регионалните превозвачи, включително Guizhou Airlines, Air Guilin и Hainan Airlines, добавят нови вътрешни маршрути за летния и есенния сезони в очакване на ръста на пътници.