Злополучният малайзийски авиопревозвач Malaysia Airlines, преживял през 2014 г. две тежки трагедии с негови полети в рамките на няколко месеца, обяви "технически фалит", съобщи агенция Ройтерс, цитирайки изявление на ръководителя на компанията Кристоф Мюлер. Същевременно компанията даде ход на планове за мащабно съкращаване на служители. От работа ще бъдат освободени 6000 души, или около 30%.
Компанията отчита загуби от 2008 г. насам, но преживя изключително тежък срив през миналата година, когато неин самолет с 239 души на борда изчезна, а няколко месеца по-късно друг беше свален над Украйна.<br /> <br /> Въпреки трудната ситуация, в която е Malaysia Airlines, ръководството на превозвача вярва, че през следващите три години ще успее отново да я изведе до положителни финансови резултати. Остава обаче да се види дали тази надежда ще стане реалност. Засега Malaysia Airlines остава пълноценен международен превозвач като ще запази маршрутите си по всички направления в Малайзия, коментира новият шеф Кристоф Мюлер. Възможно е обаче да има промени в честотата на полетите до някои дестинации. Преди да се вземе решение за закриване на линии, превозвачът ще търси сътрудничество с други партньори. Бъдещите планове за оздравяване на компанията предвиждат тя да бъде развивана в три направления: пътнически и товарни превози, осигуряване на наземно обслужване, включително и ремонтно, а също и обучение, квалификация и подготовка на инженери и диспечери.<br /> <br /> Загубата на имиджа е начало на срива на бизнеса на малайзийските авиолинии, а може би и началото на края на компанията, смятат експерти. В периода от март до юли 2014 г. Malaysia Airlines System (МАS) беше ударена с две жестоки катастрофи, в които загинаха неколкостотин пътници. През юли неин самолет на път от Амстердам за Куала Лумпур бе свален в Украйна при неизяснени обстоятелства, които още се разследват. Русия и Украйна още взаимно се обвиняват за тази трагедия. <br /> <br /> Четири месеца преди това друг самолет на МАS изчезна мистериозно в морето, летейки по маршрута Куала Лумпур-Пекин. Издирването на останките му продължава безуспешно. В рамките на този период акциите на превозвача с над 40-годишна история се сринаха с 11% на борсата в Малайзия и продължават да падат. За първи път известна и мощна компания за такъв кратък срок стана жертва на две катастрофи и стотици жертви. За да се възстанови от ударите, &quot;Малайзия Еърлайнс&quot; явно се нуждае от силна подкрепа на правителството, от реорганизация и икономии./БЛИЦ<br /> <br />