Мъск с уникален план за колонизирането на Марс, трябват 1 млн.души
В момента пращането на 1 човек до Марс струва около 10 млрд. долара. Това прави идеята за колонизиране на Червената планета практически неосъществима. Мъск обаче смята, че може да намали цената до 200 хил. долара, което ще отвори вратите за космическата колония.
"Нямам нищо против да отидем на Луната, но мисля, че там ще ни е по-трудно. Тя е много по-малка от планета. Няма никаква атмосфера. Не е толкова богата на ресурси колкото Марс. Един неин ден е 28 земни дни, докато марсианският ден е 24.5 часа... Луните на Сатурн или Юпитер са твърде далеч. Накратко, Марс е много по-подходяща са основаването на самоиздържаща се цивилизация", пише Мъск.
"Марс получава прилично количество слънчева светлина. Малко е студена, но можем да я затоплим. Има атмосфера, която съдържа предимно въглероден диоксид с малко азот и аргон и други елементи, което означава, че можем да отглеждаме растения на Марс като компресираме атмосферата", пише Мъск.
"Не всички ще искат да отидат. Всъщност, вероятно много малък брой хора от Земята биха се съгласили, но достатъчно от тях ще могат да си го позволят. Други ще намерят спонсори. Ако това е целта на един човек, то тя ще е напълно възможна. Освен това на Марс дълго време ще има силен недостиг на работна ръка и ще има възможности за развитие", пише още Мъск.
За да може всичко това да се случи, първо пътуването до Марс трябва да е рентабилно и сигурно. Това изисква сериозно развитие на наличните технологии, създаване на много нови неща и същевременно оптимизирането на разходите по транспорт на 1 тон товар до Марс с 5 милиона процента. Според Мъск това може да се случи първо със създаването на космически кораби, които могат да се използват многократно. Нещо, по което компанията му SpaceX вече работи.
Следващата стъпка е създаване на система за презареждане на космическите кораби в орбита.
Това ще увеличи и тяхната товароносимост и ще спести много разходи, ако всеки от тях тръгва напълно натоварен и зареден от Земята. Според Мъск липсата на презареждане в орбита увеличава цената на един билет до Марс с 500%.
Това позволява и производството на по-малки кораби, което е по-евтино. Но дори и думата "по-малки" е относителна, защото тези космически кораби при всяко положение ще бъдат по-големи от всички досега и основната част от тях ще е резервоар за гориво. Накратко, Мъск предвижда цялостното оптимизиране на всеки един детайл, което ще доведе и до понижаването на цената.
Това включва и избирането на правилното гориво така, че то да може да се произвежда и на Марс за обратните пътувания. Според Мъск това е метанът и той е избран след анализ на всички останали горива, като първоначалният избор е бил за водорода, но той е твърде скъп и нестабилен.
Мъск изчислява, че ще са необходими около 1000 космически кораба, за да могат да се изпратят всички 1 млн. души до Марс. Той предвижда да има поне 100 души на борда на един кораб, но се изчисляват и възможностите за по-голяма пътническа част за 200 души. Големият брой кораби означава по-малко пътувания, което също понижава цената. Според Мъск изпращането на общо 1 млн. души до Марс ще отнеме между 40 г. и 100 г.
Мъск очаква, че първият тестов космически кораб за пътуване до Марс ще бъде готов след 4 години
и ще се използва за тестови суборбитални полети. Той предвижда да пробва кораба и като система за бързи доставки на товари и пътувания, която ще може да стигне от Ню Йорк до Токио за 25 минути, но "не разчитаме на това" като основно бъдеще на кораба. "Ако всичко мине супер добре, може би всичко ще е готово за полет до Марс в рамките на 10 години, но не искам да кажа, че точно тогава ще се случи. Има огромен риск и ще струва много. Има голяма вероятност да не успеем, но ще направим всичко по силите си да постигнем възможно най-много", коментира Мъск.
И въпреки това, Мъск не се спира да мисли и за още по-далечното бъдеще. Ако транспортната система за Марс с орбитално презареждане отговори на очакванията, ще може да се направят подобни точки за презареждане на различни места из Слънчевата система. А това ще я направи достъпна за пътувания и човек ще може да посети почти всяка нейна точка.
Последвайте ни
0 Коментара: