„Корабът на Страшния съд“, който лежи на дъното на Темза, пълен с 1400 тона експлозиви от Втората световна война, се разпада и заплашва с цунами, установи ново проучване. SS Richard Montgomery потъва в естуара на Темза през август 1944 г. И никога не е бил изваден на повърхността. 

Американският товарен кораб SS Richard Montgomery лежи на дълбочина около 15 метра, на 20 км от Шиърнес, Кент. Неговите мачти все още се издигат над водолинията и се правят планове за премахването им, за да се предотврати срутването им върху останките и причиняването на експлозия.

Но сега ново проучване на кораба разкри "тревожни" признаци, че корпусът на кораба се влошава по-бързо, отколкото изследователите очакваха, пише Daily Mail. Новият доклад гласи, че "палубното пространство близо до третия трюм изглежда е започнало да се срутва откъм левия борд. Това изглежда се е случило наскоро."

Междувременно носът на кораба, който се е счупил на две при потъването, се е наклонил силно напред и изследователите се опасяват, че накланянето ще разшири пукнатината в товарното отделение.

В изявление Министерството на транспорта на Великобритания заяви, че неговият приоритет е „да гарантира безопасността на обществеността и да намали всеки риск, породен от SS Richard Montgomery“. Но за вдигане на кораба, който лежи на дъното повече от 80 години, или дори за изваждане на опасния товар, не може да става дума.

 


SS Richard Montgomery е американски кораб от клас Liberty, построен през 1943 г. за превоз на товари през Атлантическия океан. Общо са построени 2700 от тези кораби. Корабът от 7200 тона безопасно прекосил Атлантическия океан като част от конвой HX-301 без инциденти и му било наредено да хвърли котва край Шиърнес.

Корабът е трябвало да продължи към Шербур за разтоварване. Въпреки това, на 20 август 1944 г. Montgomery вдига котва и засяда на пясъчна ивица на около 220 метра от Midway Sound.

Корпусът му се пропуква и започва наводнение. Стартира мащабна спасителна операция за разтоварване на смъртоносния товар на кораба, но в рамките на 24 часа започнали да се появяват пукнатини по целия корпус и носовете на кораба започнали да се наводняват.

До 25 септември спасителната операция трябвало да бъде прекратена, тъй като целият кораб бил наводнен.

Съществуват опасения, че експлозивите от Втората световна война все още имат достатъчно взривна сила, за да предизвикат приливна вълна в Темза. Заради това Richard Montgomery си спечелва името "Корабът на Страшния съд", а катастрофата, която може да предизвика: "Крушението на Страшния съд".