Невидимите убийци в битка за милиарди
Москва вади стелт 20 години след американския F-22 Raptor
В същото време в Делхи са недоволни от мощността на новия изтребител. Той бил с двигатели, които не са нищо ново за военната техника - същите са инсталирани и на другите самолети Су от поколението 4++++. Индия критикува и другите характеристики на стелт самолета, като най-важната е ниската откриваемост на радарите. В доклад Делхи изброява 43 недостатъци на прехваления руски Т-50 или ПАК ФА. А за него руските медии тръбят от години, че ще е конкурент на F-22 Raptor и F-35 Lightning II. Ако четете руски медии, то болшинството от тях пишат, че в Пентагона едва ли не се крият под бюрата си, като чуят "ПАК ФА". Има и много трезви оценки за изоставането на страната в тази област. Рапторът на Пентагона влезе на въоръжение преди 16 години. Досега от него са произведени 187 броя и вече производството му спря. Не защото е слаб самолет, а заради високата цена от 145 до 170 милиона долара. Изтребителят е толкова авангарден, че износът му е забранен, дори за най-близки съюзници.
Руски експерти напомниха на Индия, че страната няма никакъв опит в производството на собствени хай-тек изтребители. Корпорацията Hindustan Aeronautics не притежава никакво ноу-хау, за създаването на толкова сложни материали и конструкции. Участието засега се свежда само в разработката на бордовия компютър и част от авиониката. Технологиите за изтребител пето поколение не са като да продадеш на някого чертежите и правата за производството на хладилници или микровълнови печки, напомни един руски експерт. Индия продължава да настоява да получи своето и повтаря, че ако в бъдеще само ще сглобява в халета Т-50 и всеки болт, панел и нит ще идва от Русия, то това ще е много неизгодно. Военните заводи на Индия са известни с ниската си производителност на труда. За 10 години страната успя да направи само 120 танка от проекта си "Арджуна". Това прави по един на месец.
Руското военно министерство обяви, че са създадени 7 прототипа на Т-50. Постоянно има проблеми с тях. Новият много по-мощен двигател трябваше да бъде готов до пролетта на тази година. Току-що стана ясно, че изпитанията му ще започнат едва в средата на 2018.
Военното ведомство има зелена светлина да закупува без никакво бюджетно планиране всеки новопостроен самолет. Така, ако страната направи шест самолета за годината - ще бъдат закупени веднага всичките. Ако бройката достигне 10 - всичките се плащат и постъпват на въоръжение. По план до 2020 във Военновъздушните сили трябва да има поне 55 стелт самолета Т-50 или ПАК ФА. Независимият военен анализатор Павел Фелгенхауер писа в руската “Новая газета": “Това е само прототип, на който засега му липсват новите двигатели и електрониката. Тук са нужни и революционно нов тип материали, които Русия засега няма".
Източник: "Марица"
Последвайте ни
0 Коментара: