Американската верига за бързо хранене Burger King започна да продава в 2500 заведения в Европа хамбургер с месо на растителна основа, информира АР.

Веригата избра за доставчик на европейския си вегетариански Rebel Whooper малката холандска компания Vegetarian Butcher, която преди 11 месеца бе придобита от Unilever, вместо продуктите на радващите се на голяма популярност в САЩ Impossible Foods и Beyond Meat.

Веджитериън бучър, основана през 2007 година, произвежда от растителни протеини пилешко месо, кренвирши за хот дог, наденички, дори риба тон и продава продуктите си в 17 европейски страни.

В САЩ Burger King пожъна успех сред клиентите си с хамбургера Импосибъл уупър, месото за който е произведено от Импосибъл фуудс.

Продуктите на Импосибъл фуудс обаче не са разрешени за продажба в ЕС, тъй като съдържат генномодифицирани съставки. Въпреки това компанията е подала заявление миналия месец и очаква решение от Европейския орган за безопасност на храните, посочи говорител на холандското правителство.

Burger King посочи, че от месеци работи с Веджитериън бучър, за да приспособи рецептата и да гарантира, че кюфтетата за хамбургерите имат типичния вкус на месо, печено на скара, с което веригата е известна.

Компанията ще продава всички свои продукти с месо на растителна основа в Европа под марката "Ребъл", като на някои пазари вече е пуснала хамбургера с пилешко месо Rebel Chicken King.

Хамбургер без месо ще покорява Стария континент

Според оценка на банка UBS пазарът за месо на растителна основа до 2025 г. ще достигне 50 млрд. долара, макар че ще остане малък спрямо пазар на "традиционно" месо, който се равнява на 1,2 трлн. долара годишно.

През последните пет години пазарът на заместители на месото на растителна основа в Източна Европа е нараснал със средно 22 процента годишно и с 13 процента в Западна Европа.