Производителят на дрехи H&M е в центъра на расистки скандал заради рекламата на един от моделите на детското облекло. Това предадоха световни медии.
Компанията е обвинена в расова дискриминация поради снимка на пуловер, носен от чернокожо момче. На дрехата пише: "Най-яката маймуна в джунглата".

Изображението, което наскоро бе публикувано на уебсайта на шведския търговец на дрехи във Великобритания, предизвика вълнение в социалните медии. 
 



"Разбираме, че много хора са разстроени за образа. Ние, които работим в H & M, можем само да се съгласим ", казаха от компанията в изявление пред The Washington Post и добавиха: "Дълбоко съжаляваме, че снимката е взета, и също така съжаляваме за действителния печат. Ето защо, не само премахнахме изображението от нашите канали, но и облеклото от нашата продуктова оферта в световен мащаб".

Абонати отбелязаха в Twitter, че други блузи от същата линия, включително една, на която пише "Експерт по оцеляване", са рекламирани от бели деца. 
 

View image on Twitter

Музикалният критик Абил Макконън Тесфайе пише: "Събудих се тази сутрин шокиран и смутен от тази снимка. Аз съм дълбоко обиден и няма да работя повече с H&M".

Редакторът от New York Times Чарлз Блоу написа в пост: "H&M, защо загубихте проклетите си умове?!?!?!"

НБА звездата Леброн Джеймс публикува променена версия на снимката в Instagram, нанасяйки картина на короната над оригиналния печат и пишейки насърчителните думи: "Достатъчно за теб и за всичко, което виждам, когато гледам тази снимка. Виждам един млад крал!"

Превод: БЛИЦ