"Джони Уокър“, чието производство в началото започнал един шотландски бакалин, който не близвал алкохол, вероятно е най-популярното блендирано (смесено) уиски в света. Марката е прочута със седем блендирани скоча, от добре познатия "Джони Уокър“ с червен етикет, до прочутия и превъзходен „Джони Уокър“ със син етикет. Сега бакалинът, чиято фигура е на етикета, ще си има и женска версия - "Джейн Уокър“ ("Jane Walker"), пише Канал 3.

Рекламната кампания, за която се шушука отдавна, бе готова да стартира още в края на 2016 г. при евентуална победа на Хилъри Клинтън в президентските избори в САЩ, но временно бе замразена. Сега отново плъзнаха упорити слухове, че Джейн е на път, но този път се появиха и етикетите й.

Изглежда "Джейн Уокър“ ще бъде специално издание, макар още да не е ясно дали става дума за напълно различна марка уиски или по-скоро за рекламен трик.

Скоро ще се разбере. Може пък и да си струва, като се отчете, че благодарение на жените световните продажби на уиски скачат с големи темпове. През 90-те години само 15% от любителите на уиски са били дами, а в момента, според Фред Миник, жените представляват вече 37% от пиячите в САЩ.

И все пак фактът, че една спиртоварна толкова силно желае да отвори място за нова фигурка на етикета, и то в бизнес, изграден върху столетни традиции, си струва едно леко поздравително докосване на шапката.