В извлечения от черната кутия на А320 аудиофайл се съдържат именно записите на разговорите на пилотите на самолета от Germanwings, който катастрофира при полет Барцелона-Дюселдорф, е заявил на брифинг директорът на френското Бюро за разследване на авиокатастрофи (ВЕА) Реми Жюти, предаде РИА "Новости"
"За наше общо облегчение, независимо от повредите, ние успяхме да извлечем аудиофайл, който съдържа запис, отнасящ се именно към този полет", заявил Жюти.<br />
<br />
Той категорично отказал да разкрие подробности за съдържанието на записите и тяхната продължителност. По-късно обаче експерти оповестиха неофициално, че при прослушването на записите последните съобщения от борда на самолета не съдържан нищо необикновено, а само текущи работни подробности. Няма никакви съобщения за извънредно произшествие. <br />
<br />
Така мистерията около причините за трагичния инцидент, при който няма оцелели, продължи. Главният изпълнителен директор на "Джърмануингс" Томас Винкелман днес посочи, че някои пилоти, стюарди и стюардеси на компанията, които не са искали да пътуват са сторили това по емоционални причини. Той допълни, че ръководството напълно разбира ситуацията. <br />
<br />
Според "Шпигел" обаче причина за отказа на екипажите да изпълняват задълженията си "очевидно е фактът, че разбилият се самолет - заради технически проблеми, е прекарал няколко часа в понеделник в режима, познат като "самолет на земята". Според "Таймс" става дума за "бойкот" специално на самолети, които са на възрастта на разбилия се 24-годишен А-320. Компанията отмени общо 30 полета.<br />
<br />
В сряда стана ясно, че самолетът е имал ден преди катастрофата технически проблем с вратата на гнездото за предния си колесник. Това е наложило машината да остане през целия ден на летището в Дюселдорф, твърди "Шпигел". Според говорителка на "Луфтханза", на която "Джърмануинсг" е нискобюджетният филиал, проблемът е бил решен. Шефът на "Луфтханза" Карстер Шпор от своя страна заяви, че катастрофата е абсолютно необяснима, тъй като самолетът е бил в безупречно техническо състояние с двама опитни пилоти.<br />
<br />
Според една от изнесените теории на авиационни експерти е възможно причина за катастрофата да е пръснало се предно стъкло на самолета, при което пилотите да са изпаднали в безсъзнание, което обяснява защо не са изпратили сигнал за тревога, писа "Дейли мейл".<br />
<br />
Внезапна декомпресия като причина за инцидента посочиха и други медии. Тази машина е извършвала средно 5.3 полета дневно за своите повече от 24 години. Всеки цикъл на излитане и кацане, на херметизация и дехерметизация добавя нов стрес върху корпуса. Полет 9525 от Барселона до Дюселдорф вероятно се е снижавал с 1000 м на минута от крайсерската си височина от над 11 500 м, тоест два пъти по-бързо от нормалното темпо на снижаване. Ако е имало нещо като рязка декомпресия - дали поради износване на метала или от бомба - първата работа на пилотите би била да свалят машината под 3050 м, където въздухът става за дишане.<br />
<br />
Втората вероятност е техническа грешка. Самолетите "Еърбъс" имат едни от най-сложните пилотски кабини. Третата възможност според АП е терористичен акт. Пилотска грешка също не е невероятна. "Фигаро" посочва като възможни причини и ято птици, както и избухване на зареждащи се литиеви батерии.<br />
<span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong><br />
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ</strong></span><br />
<br />
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
OЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Икономика
Варуфакис: Банковата система на САЩ е непоправимо счупена, дошло е време за...
28 Март 2023, 07:09
0 Коментара: