Решението за разреждане на връхчетата на популарния триъгълен шоколад Toblerone подразни феновете на сладкото изкушение и те се възпротивиха на промяната, съобщава ВВС, цитиран от profit.bg
Американската компания производител на шоколада Mondelez International съобщи, че е променила дизайна, за да намали теглото на двата популярни размера – 400 и 170 гр.

Някои потребители определиха решението като погрешно и заявиха, че по-голямото разстояние изглежда глупаво. Mondelez съобщи, че е взела решението заради повишаването на цената на съставките.

В комюнике, публикувано на страницата на Toblerone във Facebook, компанията заяви, че трябвало да избере дали да промени вида на шоколада или да повиши цената му. Така теглото на шоколада от 400 гр. беше намалено на 360 гр., а това на шоколада от 170 гр. - на 150 гр.

„Решихме да променим формата, за да остане продуктът достъпен за потребителите ни“, съобщи компанията.

Потребителите обаче се питат защо Mondelez е взела решение да разреди връхчетата на шоколада вместо да намали дължината на барчетата. Те все пак поздравиха компанията, че е обявила публично промяната.

Mondelez съобщи, че „подобно на много други компании“ е изправена пред по-високи разходи за редица съставки.

„За да гарантираме, че Toblerone ще остане на рафтовете в магазините, ще бъде достъпен и ще запази триъгълната си форма, трябваше да намалим теглото само на два от шоколадите ни във Великобритания“.

Други производители на хранителни стоки обявиха увеличаване на цената на продуктите им заради намаляващата стойност на паунда след решението на Великобритания да напусне ЕС.

Говорителка на Mondelez призна, че валутните курсове в момента не са благоприятни, но допълни, че промяната не е резултат от Брекзит. Тя обаче не поясни дали промяната се отнася само за шоколадите, продавани във Великобритания или важи и за тези в цяла Европа.

През октомври избухна спор между Tesco и Uniliver, след като компанията за хранителни стоки съобщи, че повишава цените във Великобритания, за да компенсира спада на курса на паунда.