Руският президент Владимир Путин мина днес през кремълския площад в нова черна руска лимузина преди встъпването си в длъжност, с което прекрати досегашната си практика да използва „Мерцедес“, съобщават световните осведомителни агенции.

Новият модел, наречен „Лимузина Сенат“, означава връщане към практиката от съветската епоха лидерите на страната да се возят в домашни церемониални автомобили. Съветски лидери ползваха лимузините ЗИЛ, а по-нископоставените служители „летяха“ с „Чайка“.

Лимузината е в процес на развитие от 2013 г. насам, като за проекта са насочени 12,4 милиарда рубли ($197 млн.) държавни средства. Производството започна миналата година. Новата лимузина има дължина 6,62 метра, широчина – 2 метра, височина – 1,695 м и клирънс – 20 см. За нея е разработен двигател от 800 конски сили, но мощността на колата, която бе показана днес, е 598 к.с. Обемът на 8-цилиндровия V-образен мотор е 4,4 литра. 

Лимузината е част от серия автомобили, наречен Aurus, който ще включва и седан, наречен „Сенат“ и минибус „Арсенал“. Гамата ще се продава и в търговската мрежа и ще се конкурира по спецификации и цени с „Мерцедес Майбах“, „Бентли“ и „Ролс-ройс“.

Руските лидери отдавна се наслаждават на използването на техните забележими отдалече автомобили. Болшевишкият лидер Владимир Ленин използваше колите на бившето царско семейство и се качи в „Ролс-ройс“ Silver Ghost, докато любимата кола на Сталин беше „Пакард“.

Бронираните лимузини ЗИЛ се появяват през 50-те години и са използвани до средата на 90-те години, след което служителите до голяма степен преминаха на „Мерцедес“. И лимузините „Чайка“ също са разработени през 50-те години.