Реактивният хидроплан А-40 „Албатрос” до 2020 г. ще замени остарелите турбовитлови „летящи лодки” Бе-12. Това обяви началникът на Черноморската авиация полковник Генадий Загонов, цитиран от rg.ru.
От авиационния завод в Таганрог са потвърдили, че сега работят по договор с Министерството на отбраната за шест амфибии Бе-200, които са граждански вариант на А-40. В състояние са да възобновят спрения от производство &bdquo;Албатрос&rdquo;, при това доста осъвременен и с ново оборудване, при съответно правителствено решение.<br /> <br /> Първият прототип на А-40 е построен през 1986 г. и все не идва ред заедно с втората машина да постъпят в серийно производство. Първо, не се вписвали добре в руската военна стратегия, и второ, физическите възможности на Бе-12 не бяха &bdquo;изцедени&rdquo; до край. През това време с А-40 са установени 148 световни рекорда.<br /> <br /> Акцентирането на военните ангажименти на РФ в близките подстъпи на Русия, в частност в Черно и Средиземно море, наложи да се реанимира закрития през 2012 г. проект за А-40 &bdquo;Албатрос&rdquo;.<br /> <br /> Амфибията е способна да излита и каца както на водна повърхност, така и на суша, да превозва до 10 тона товар или различно въоръжение: хидроакустически буи, дълбочинни бомби, мини, три торпеда &bdquo;Орлан&rdquo; или четири &bdquo;Коршун&rdquo; или четири противоподводни ракети АПР-2 &bdquo;Ястреб&rdquo; или шест торпеда АПР-3 &bdquo;Орел&rdquo;. Хидропланът може да се зарежда от лидерския кораб на формацията с гориво, боеприпаси и провизии, което повишава автономността му от постоянната база на сушата.<br /> <br /> Екипажът е до 8 души според задачите. Максимална скорост на полета &ndash; до 800 км/час, далечина на полета с нормално бойно натоварване &ndash; 6600 км.<br /> <br /> <strong>Превод и редакция: БЛИЦ</strong><br /> &nbsp;