Нискотарифната авиокомпания Ryanair ще върне над 1,5 милиона евро на десетки хиляди пътници в Италия, които са били задължени да платят допълнителна такса за чекиране на летището.

Това решение идва след разследване от италианския орган за защита на конкуренцията и пазара (AGCM), който установи, че авиокомпанията не е предоставяла достатъчно информация за тези допълнителни разходи.

Разследването и компенсацията

Италианският орган AGCM установи, че в периода между 2021 и 2023 г. на пътниците, които не са се чекирали онлайн, е била начислявана такса от 55 евро при чекиране на летището. Това накара органа да започне разследване за нелоялни практики, след което бе постигнато споразумение за връщане на сумите на потърпевшите пътници. Повече от 100 000 души имат право да получат компенсация.

Ryanair в България: Популярност и предизвикателства

Ryanair е популярна нискотарифна авиокомпания и в България, като предлага достъпни полети от летища като София, Бургас и Пловдив. Авиокомпанията е предпочитан избор за български пътници, които търсят изгодни полети до популярни европейски дестинации като Лондон, Рим, Мадрид и Берлин. Въпреки това, Ryanair понякога предизвиква противоречия сред пътниците и в България, поради политиката си за допълнителни такси при чекиране и багаж.

Законова защита и потребителски права

Случаят в Италия подчертава значението на ясната комуникация между авиокомпаниите и пътниците относно таксите. Италианският орган за защита на конкуренцията и пазара се позовава на законовите разпоредби, които предпазват потребителите от нелоялни практики и изискват компаниите да осигуряват прозрачна информация за всички такси.

Този пример може да бъде от значение и за българските потребители, които често пътуват с Ryanair. Прозрачността на таксите и правото на компенсация при некоректно начислени суми е от съществено значение за добрите отношения между авиокомпанията и нейните клиенти.