Въобще няма да се учудя ако след “Катаргейт” Брюксел скоро бъде разтресен и от “Китайгейт”, заяви пред журналисти вицепремиерът на Италия и министър на транспорта и инфраструктурата Матео Салвини, пише в. "Труд."

В изказването си лидерът на управляващата партия “Лига” не визира Европарламента, където още бушува скандалът с раздавани от Катар и Мароко рушвети на депутати, а Еврокомисията начело с Урсула Фон Дер Лайен и заместника ѝ - социалдемократът Франс Тимерманс, който е главен поддръжник на намерението на ЕК след 2035 г. в ЕС да бъдат забранени автомобилите на бензин и дизел.

“Да се постави ултиматум след 2035 г. или само електричество, или нищо, е нещо, което вероятно устройва някого”, обяви Салвини. И мотивира прогнозата си за “Китайгейт”: “Хвърлих око на данните за търговския обмен между Германия и Китай, където ясно личи, че през последната година износът от Германия за Китай е намалял с 23%, а вносът от Китай в Германия се е увеличил с 28%.

Ясно е, че както вече имаме “Катаргейт”, така можем да станем свидетеели на избухването на “Китайгейт”. Просто защото някои решения понякога са резултат от невежество, но преди всичко са продиктувани от интереси”. Това бе намек на Салвини за безпрецедентния напоследък внос в Германия на китайски акумулатори за конструираните в страната електромобили.

“ЕК прилага идеологически подход срещу развитието на Италия и в частност срещу нейното автомобилостроене, налагайки конструирането на автомобили на изцяло електрическо задвижване, вместо на комбинация от екологично съобразени технологии. Надявам се, че популяризираната от Тимерманс идеология и за повсеместно налагане на “Евро 7” ще бъде диагностицирана като абсолютна лудост и този еврократ хоспитализиран”, каза още Салвини.

“Тежки думи срещу Европейската комисия и нейното ръководство” - така коментираха изявлението на италианския вицепремиер медиите на Апенините.

В интерес на истината той досега винаги е критикувал решението на ЕС да наложи електромобили на Стария континент от 2035 г., но никога толкова остро. А мнението на Салвини по въпроса е меродавно в правителството на премиерката Джорджа Мелони, което зае солидна позиция срещу задължението след 12 години да се произвеждат само автомобили на електрическа тяга и води истинска битка срещу налагането на екостандарта “Евро 7”.

По принцип не само италианското, но също така доста други правителства на страни членки на ЕС смятат подготвяния от ЕС закон за твърде рестриктивен. Защото “електричеството” може да доведе не само до съкращаване на десетки хиляди работни места, но и да предизвика увеличаване на цените на автомобилите поне с 2-3 хиляди евро.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук