Китайският гигант в областта на онлайн търговията Alibaba обяви война на фалшивите продукти. За целта компанията създаде алианс под името Big Data Anti-Counterfeiting Alliance, в който участват редица водещи световни брандове. Новата организация си поставя амбициозната задача да изхвърли от онлайн търговията стоките-ментета. Това е едно явление, което в последно време придобива особено големи размери.

В рамките на алианса Alibaba ще си партнира с компании като Louis Vuitton, Swarovski, Samsung, Huawei и много други. Към организацията са привлечени също търговски асоциации и експерти в сферата на интелектуалната собственост. Всички те заедно ще започнат планомерно да унищожават виртуалните търговски площадки, които разпространяват фалшиви продукти.

С тази инициатива Alibaba се надява да привлече повече купувачи към своя онлайн магазин AliExpress, тъй като в момента много потребители по света се въздържат да пазаруват оттам, заради риска да попаднат на стоки-ментета, пише technews.bg. Големите брандове също са заинтересувани от сътрудничество с Alibaba. Китайският онлайн магазин е един от най-големите в света и възможността да продават легални продукти чрез него ще увеличи съществено приходите на брандовете.

В момента търговците на фалшиви стоки пречат на развитието на Alibaba, твърдят от компанията. Така например, AliExpress попадна отново в черния списък от пиратски онлайн магазини по решение на правителството на САЩ, след като по-рано бе изваден оттам. Ръководството на Alibaba се отнася с разбиране към ситуацията и фактически се явява катализатор на започналата война срещу стоките-ментета и техните производители.

Холдингът Alibaba е основан през 1999 г. в Китай, като за 18 години съществуване се превърна в един от най-големите играчи в интернет. AliExpress е само едно от направленията в дейността на холдинга, посветено изцяло на електронната търговия.