Уебсайтът на изследователската компания OceanGate, чиито батискаф "Титан" потъна, все още включва страници, рекламиращи пътувания до Титаник - 11 дни след като петима души, включително изпълнителният директор на компанията, загинаха по време на едно от пътуванията. 

Страница, озаглавена „Експедиция на Титан – Изследвайте Титаник“, все още е достъпна, като предлага шанс да се гмурнете до останките на кораба в подводницата на компанията. 

„Безстрашните пътешественици ще отплават от атлантическото крайбрежие на Канада за 8-дневна експедиция, за да се гмуркат до емблематичната останка, която се намира на 380 мили от брега и на 3800 метра под повърхността“, се посочва на страницата, пише Daily Mail.

Вашето гмуркане ще осигури не само вълнуващо и уникално изживяване при пътуване, но и ще помогне на научната общност да разбере повече за останките и дълбоката океанска среда. "

Изброяват се две „мисии“ през юни 2024 г. и се посочва, че мисията от юни 2023 г. „се изпълнява в момента“.

Пътуванията няма да продължат и изглежда уебсайтът не е актуализиран след трагедията. 

Страницата също така изброява известния френски изследовател Пол-Хенри Наржеоле, който загина на борда на Титан, като експерт, „който може да се присъедини към вас в [експедицията]“. 

Канадската полиция обмисля дали „наказателни, федерални или провинциални закони“ са били нарушени в резултат на катастрофата с подводницата „Титан“.  Кралската канадска конна полиция ще проучи „обстоятелствата, довели до смъртта“ на петимата членове на екипажа на борда на подводницата и ще реши „дали е необходимо пълно разследване или не“. 

Тяхното разследване продължаваше в четвъртък, ден след като стана ясно, че човешки останки са открити по време на мисията за възстановяване и сегменти от кораба бяха извадени на брега. Това се случва, когато професор по морско инженерство твърди, че електрическата повреда също може да е допринесла за бедствието, следвайки предположенията, че е направена от неподходящи материали, пише glasnews.bg. 

Титан претърпя "катастрофална имплозия" по време на пътуване до останките на Титаник, 3800 метра под повърхността на Атлантическия океан.

Началник Кент Осмънд от Кралската канадска конна полиция (RCMP) каза, че е създаден екип от следователи с „единствената цел“ да се определи дали криминалното разследване е оправдано.  „Такова разследване ще продължи само ако нашата проверка на обстоятелствата покаже, че е възможно да са били нарушени наказателни, федерални или провинциални закони“, каза той в събота.

„След съобщението на бреговата охрана на САЩ по-рано тази седмица, че отломките от подводницата са открити и всичките петима на борда се смятат за мъртви, сега ще разгледаме обстоятелствата, довели до тези смъртни случаи.  „Нашите следователи са ангажирани и активни по този въпрос от тази сутрин. След като бъде взето решение дали ще започне пълно разследване или не, тогава ще предоставим актуална информация.“

Д-р Джаспър Греъм-Джоунс, професор по механично и морско инженерство, каза, че "електрическа катастрофа" може да е допринесла за инцидента. Неговата оценка следва други, които се фокусираха върху слабостта на корпуса от въглеродни влакна, за който се твърди, че не е подходящ за дълбочини, на които Титан се гмурка.

Той каза: „Това можеше да е електрическа катастрофа. Може да е корозия, може да е пожар.Всяко изтичане на вода, преминаващо през електричеството, също може да доведе до повреда."

Както съобщихме, в сряда десетки отломки бяха открити на морското дъно, на 500 метра от носа на Титаник, който се намира на почти четири километра под повърхността.

Товарният кораб Polar Prince, плаващ под канадски флаг, изтегли Титан в морето миналия уикенд, но загуби контакт с него около час и 45 минути след като подводницата се пусна в океанските дълбини. 

Новината за изчезналия кораб стимулира многонационална операция по търсене и спасяване, която приключи, когато официални лица обявиха, че подводницата вероятно се е взривила, убивайки незабавно всички на борда. 

Години преди инцидента експертите предупреждаваха, че самопроектираната подводница на Стоктън Ръш - главния изпълнителен директор на OceanGate, не е в състояние безопасно да достигне останките на Титаник на дъното на океана. Те посочваха, че корпусът му от въглеродни влакна, в който се помещава петимата екипаж, е неговата „ахилесова пета“, тъй като материалът не се счита за подходящ за гмуркания на дълбочините, достигнати от кораба. 

Режисьорът на Титаник Джеймс Камерън, известен дълбоководен изследовател и експерт по подводници, каза по-рано, че корпусът вероятно е бил пръснат на "много малки парчета" при инцидента.

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук