Светът се връща към нормалното, но готови ли са летищата за наплива от туристи
Авиосекторът е под натиск да възстанови загубите заради пандемията и провежда сериозна пиар кампания, за да докаже, че летенето е безопасно дори в разгара на пандемия
Авиационната индустрия призовава за рестартиране на пътуването още след първото заземяване на полети в началото на пандемията. Сцените на лондонското летище Хийтроу по-рано тази седмица – пътници, наредени на дълги опашки, поставят под съмнение способността на авиохъбовете да се справят с отслабените ограничения пред пътуванията, пише онлайн изданието Politico.eu.
Хаотичните сцени, за които британските депутати предупредиха, че могат да представляват „риск от разпространение“ на коронавируса, са последното нещо, от което се нуждае индустрията, докато страните се подготвят да отворят отново границите си за туристите.
В сряда страните от ЕС се съгласиха да разрешат несъществени пътувания от трети страни за хора, които са напълно ваксинирани, което увеличава перспективата за по-пълни полети и по-натоварени летища.
Авиосекторът е под натиск да възстанови загубите заради пандемията и провежда сериозна пиар кампания, за да докаже, че летенето е безопасно дори в разгара на пандемия. Летищата въведоха множество нови мерки, за да гарантират, че пространството е възможно най-безрисково.
„Допускаме само пътници и персонал в сградата на терминала, така че няма тълпи посрещачи, няма шофьори, които да влизат, никой не се мотае наоколо“, казва Шъвоун О’Донъл, ръководител на външните комуникации на летището в Дъблин.
Берлинското летище Бранденбург, открито през октомври, има инсталирани защитни екрани, осигурява дезинфектанти и гарантира, че всички повърхности се почистват и дезинфекцират редовно, за да се намали рискът от инфекция.
Все пак някои ранни признаци пораждат опасения, че дългоочакваното рестартиране на пътуванията може бързо да надвие летищата и да разочарова пътниците - особено когато Европа навлезе в летния сезон.
Докато летищните оператори управляват инфраструктурата на всеки хъб, често други органи отговарят за изискванията, свързани с COVID, като PCR тестване или проверка на формуляри за локация на пътници.
Служителите на летището нямат право да изискват тестове или да проверяват доказателства за ваксинации.
През януари например летище Завентем в Брюксел, Белгия, беше критикувано, след като Белгия въведе мерки, изискващи всички пътници да представят отрицателен PCR тест при пристигане в страната. Персоналът на летището прехвърли отговорността за проверките на федералната полиция. Междувременно снимки на претъпканите пространства обиколиха социалните медии.
Това е ситуацията, която летищата ще се надяват да избегнат този път, но отново се виждат.
British Airways тества виртуално приложение за опашки на бюрата за регистрация на терминал 5 в Хийтроу, за да предотврати струпванията.
„Това ще помогне за ефективното управление на потока от клиенти на летището по всяко време и ще даде увереност на нашите клиенти“, казва Деклан Полард, ръководител клиенти на Хийтроу.
Дигиталните решения ще бъдат ключови за по-гладкото и безопасно пътуване в ерата на COVID, казва и Уили Уолш, ръководител на Международната асоциация за въздушен транспорт.
Последвайте ни
0 Коментара: