Откраднати са данните на повече от 380 хиляди клиенти на British Airways, пише британският ежедневник The Independent. Авиокомпанията разследва "спешно" кражбата на клиентските данни от уебсайта си и призова засегнатите клиенти да се свържат с банките или с доставчиците на кредитни карти. Между 21 август и 5 септември личните и финансовите данни на около 380 000 разплащателни карти, принадлежащи на клиентите, направили резервации "бяха компрометирани", потвърди превозвачът.

Авиокомпанията добави, че е уведомила полицията, след като откраднатите данни, които не включват данни за пътуване или паспорти, са взети от ba.com и мобилното му приложение. На авиокомпанията може да бъде наложена сериозна глоба от Службата на комисаря по информацията . Кибернетичната атака срещу TalkTalk през 2015 г., която засегна наполовина по-малко клиенти, доведе до рекордните 400 000 лири глоба.

Щетите по репутацията могат да бъдат по-сериозни. Нарушението на данните не е свързано с "прекъсването на електрозахранването", което предизвика срив на информационните системи на авиокомпанията през май 2017 г. и анулирането на стотици полети през почивните дни. Този инцидент ще доведе до впечатление, че превозвачът има сериозни недостатъци в киберзащитата.

"Пробивът е спрян и сайтът ни работи нормално", се казва в изявление на авиокомпанията. "British Airways комуникира със засегнатите клиенти и съветваме всички клиенти, които вярват, че може да са били засегнати от този инцидент, да се свържат с банките или доставчиците на кредитни карти и да следват препоръките им. Говорител заяви пред вестника, че нарушението е установено, когато "трета страна забеляза необичайна дейност и ни информира за това". "Ние незабавно действахме, за да решим проблема и започнахме разследване спешно," заявиха от компанията.