Учени установиха, че неандерталците (Homo neanderthalensis) са яли и морски храни. Досега се смяташе, че те са се хранели главно с месо от тревоядни животни. Работата на учените е публикувана в списание Proceedings of the National Academy of Sciences.
Изследователите са правили разкопки в пещери по крайбрежието на Испания, където преди 40 000 години е живял Homo neanderthalensis. Освен останки от големи животни учените са открили и раковини от мекотели и кости на морски животни – делфини и тюлени, каквито по онова време е имало много в този район. По костите на последните са открити следи от въздействие с оръдия. Това означава, че неандерталците са разфасовали тюлените за месо. По костите на делфините обаче нищо подобно не е открито, затова учените смятат, че неандерталците са ловели тези животни заради маста. По традиция се смята, че неандерталците не са били толкова опитни ловци, колкото предците на съвременния човек. Новите резултати опровергават това - ловът на тюлени изисква добри навици и теоретични знания. Според съвременните теории неандерталците са измрели, защото не издържали на конкуренцията на хората. През последните години обаче редица археологически находки и изследвания опровергават това мнение. Така например оръдията на неандерталците не отстъпват по качество на оръдията на хората, а по някои параметри ги превъзхождат. В момента учените нямат никакви алтернативни хипотези за причините за изчезването на неандерталците, посочва ЛентаРу. /БЛИЦ