Американски учени са открили химическо съединение, което пречи на разпространението на рака в стволовите клетки. Според резултатите от изследване на медици от института в Уайхеда, САЩ и публикувани в Cell, съединението салиномицин блокира разпространението на злокачествените метастази, устойчиви на лъчева и химиотерапия, съобщава MIGnews.com.
Макар че ракът на стволовите клетки е крайно рядък, досега медиците не са могли да намерят метод за лечение на това онкологично заболяване. По време на лабораторните изследвания, правени върху мишки, са анализирали 16 хиляди химически съединения в търсенето на това, което може да убие раковите клетки. Резултатите доказали, че силономицинът например е сто пъти по ефективен от препарата паклитасел, използван в момента за лечение на рака на млечната жлеза.<br /> <br /> Изследователите отбелязват, че са били изолирани още няколко съединения, които са способни да блокират разпространението на рака на стволовите клетки. В публикацията се отбелязва, че учените засега не са в състояние да обяснят принципа на действието на салиномицина. /БЛИЦ<br /> <br />